מענקי בית לאמנות ישראלית 2023: מחקר אוצרותי וכתב יד מצטיין

גובה המענק למחקר אוצרותי: 40 אלף שקלים. גובה המענק לכתב יד מצטיין: 40 אלף שקלים. נפתחה הגשת המועמדות! המענקים מעמיקים את מחויבותו של בית לאמנות ישראלית לאוצרות ולאמנות ישראלית.
שזיפים צהובים III
מתוך סדרת טופוגרפיות בספרים ובמחברות
נוישטאדט, יולי 2011
בית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית

פברואר 2023. דימוי: מורן שוב, שזיפים צהובים III, מתוך סדרת טופוגרפיות בספרים ובמחברות נוישטאדט, יולי 2011

– קול קורא –
מענק בית לאמנות ישראלית למחקר אוצרותי לשנת 2023
גובה המענק: 40,000 שקלים

“בית לאמנות ישראלית”, המכללה האקדמית ת”א יפו, פונה לאוצרים.ות עצמאיים מקצועיים להגיש בקשות למענק לעידוד מחקר לקראת תערוכה. המענק, שיינתן זו השנה הרביעית ברציפות, נועד לאפשר לאוצרים ואוצרות להקדיש זמן למחקר על מנת לפתח תזה אוצרותית מעמיקה, רעננה ומקורית בתחום האמנות.

מטרת המענק לסייע לאוצרים/ות לפתח את מחקרם, להביאו לכדי מימוש כתערוכה (בחלל מוזאלי או מקצועי אחר) ולפרסמו כמאמר בקטלוג. המחקר יכול לעסוק באמן.ית יחיד.ה, בקבוצת אמנים.ות, בתופעה או בנושא ולהתממש כרטרוספקטיבה, כתערוכת יחיד, כתערוכה זוגית, קבוצתית או כתערוכת נושא ובלבד שתוצג בו תזה חדשה ומקיפה.

בשנת 2020 נבחרה לקבלת המענק האוצרת הדס קידר לשם מחקר מקיף על גוף יצירתה של האמנית דורית רות יעקובי, התערוכה מוצגת בימים אלו במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.

בשנת 2021 הוגדל המענק ונבחרו לקבלו שני אוצרים: אורי דרומר על הצעתו “חזון העצמות החדשות: דמיונות וחזיונות יהודיים במאה העשרים”, המיועדת להצגה במוזיאון תל אביב לאמנות, וד”ר אורית בולגרו על הצעתה “פנורמה” – פרויקט החקר החזותי “אטלס מנמוזינה” של ההיסטוריון היהודי אבי ורבורג והשפעותיו על אמנים עכשוויים בישראל, המיועדת להצגה במוזיאון בת ים לאמנות.

בשנת 2022 נבחרו לקבל את המענק שתי אוצרות: מענק בסך 30 אלף ₪ הוענק לד"ר גליה בר אור על הצעתה לתערוכה מקיפה לאמן מוטי מזרחי המיועדת להצגה במוזיאון פתח תקוה לאמנות. ד"ר רביד רובנר זכתה בציון לשבח ובמענק בסך 10 אלף ₪ על הצעתה "בית היוצר" המיועדת להצגה בבית בנימיני, תל אביב.

המענק מעמיק את מחויבותו של "בית לאמנות ישראלית" לאוצרות ולאמנות בישראל וזאת בהמשך לפעילותו השוטפת לקידום הלימוד, המחקר והפרסום של אמנות ישראלית

הגשת מועמדות עד לתאריך 1.5.23
הקליקו לפרטים נוספים והגשת מועמדות

מוטי מזרחי, 1973

– קול קורא –
מענק לכתב יד מצטיין לשנת 2023
גובה המענק: 40,000 שקלים

"בית לאמנות ישראלית", במכללה האקדמית ת"א יפו, מכריז על מענק עבור הוצאה לאור של כתב יד כספר בתחומי המחקר של אמנות ואוצרות בישראל. חוקרות וחוקרים ותיקים וצעירים מוזמנים להגיש מועמדותם לקבלת המענק לכתבי יד מבוססי מחקר.

יתקבלו אך ורק כתבי יד שנכתבו במקורם בעברית, עדיין לא ראו אור (בעברית או בשפה אחרת) ושהוסכם לפרסמם בהוצאת ספרים בישראל. עדיפות תינתן לכתבי יד שעוסקים בנושאים שנלמדים בבית לאמנות ישראלית.

כתב היד הנבחר יזכה במענק בסך 40 אלף ₪ שיוענק מטעם בית לאמנות ישראלית, המכללה האקדמית ת”א יפו. המענק מעמיק את מחויבותו של בית לאמנות ישראלית לאוצרות ולאמנות בישראל וזאת בהמשך לפעילותו השוטפת לקידום הלימוד, המחקר וההצגה של אמנות ואוצרות ישראלית.

הבחירה בפרויקט הזוכה תיעשה על ידי ועדה הכוללת יועצים מקצועיים ונציגי בית לאמנות ישראלית והמכללה האקדמית ת"א יפו. הוועדה רשאית לפצל את המענק לשני זוכים.

הנחיות למגישים:
• יש להגיש את כתב היד במלואו בקובץ אחד (כולל שער, תוכן עניינים, טקסט הכולל את הערות השוליים, רשימה ביבליוגרפית ורשימת דימויים) לאחר שעבר עריכת לשון וסגנון.
• תקציר בעברית (עד 600 מילים).
• קורות חיים ורשימת פרסומים של המחבר/ים.
• היקף כתב היד: 100,000-60,000 מילים.
• מכתב מהוצאת ספרים המאשר את התחייבותה להוציא את כתב היד לאור.

אין להגיש קטלוגים. עבודות לתארים מתקדמים (תיזה או דוקטורט) יש להגיש רק לאחר עיבודן מבחינת תוכן וסגנון לכתב יד המיועד לקהל קוראים רחב ולאחר שהוסכם לפרסמם בהוצאת ספרים בישראל. אין להגיש כתבי יד המבוססים על עבודות לתארים מתקדמים הנמצאות עדיין בשיפוט. שאלות נוספות ניתן לשלוח במייל ל"בית לאמנות ישראלית" בכתובת israeliart@mta.ac.il

כתבי יד שזכו עד כה במענק:
– ספר המכנס את מאמריה של שרית שפירא שנמצא בשלבים מתקדמים של הכנה ועתיד לראות אור בשנת 2024.
– ספרה של טלי תמיר, "המשותף קיבוץ: אמנות מהצד השמאלי 1988-1978", שראה אור בשנת 2022, בהוצאת יד יערי והוצאת מרסל אמנות ותרבות.
מנימוקי הוועדה: "תמיר מדגישה את הרלוונטיות וחשיבותה של פעולת אמנות פוליטית וישירה שלא תמיד זוכה לחיבוק של הממסד האמנותי".

יתקבלו אך ורק כתבי יד שנכתבו במקורם בעברית, עדיין לא ראו אור ושהוסכם לפרסמם בהוצאת ספרים בישראל. עדיפות תינתן לכתבי יד שעוסקים בנושאים שנלמדים בבית לאמנות ישראלית

הגשת מועמדות עד לתאריך 15.7.23
הקליקו לפרטים נוספים ולהגשת מועמדות

מתוך אירוע ההשקה לספרה של טלי תמיר "המשותף קיבוץ"
Facebook