הארכיון כרצף או כנקודה | תיעוד האירוע

תיעוד האירוע שהתקיים ב-24 בינואר 2025 לפתיחת הקורס "חור בארכיון: זיכרון פרטי וקולקטיבי" ולקראת פתיחת סמסטר ב' תשפ"ה. צפייה חופשית
11-Elad-Sarig-798x1024
תמונה של בית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית

ינואר 2025. דימוי: מיכל בראור, צולם באתר, 2016

הארכיון כרצף או כנקודה I תיעוד האירוע
אירוע מיוחד לקראת הקורס החדש "חור בארכיון: זיכרון פרטי וקולקטיבי", סמסטר ב' תשפ"ה.
בהשתתפות: פרופ' אמנון בר אור, מיכל בראור, יאיר ברק, גיא רז.
התקיים בתאריך 24.1.25 באקדמית ת"א יפו. 

תכנית האירוע
הבית לצילום מתארח בבית לאמנות ישראלית
מרצה: גיא רז, אוצר ומקים "הבית לצילום", מוזיאון ארץ ישראל

גיא רז הוא צלם ישראלי, חוקר ואוצר לצילום מקומי. יוזם ומקים "הבית לצילום – המרכז לתיעוד ומחקר של צילום מקומי".
הקמת הבית לצילום היא המשך טבעי לפועלו של רז, שכלל גם את עריכת גיליון מספר 113 של מגזין סטודיו (2000), שעסק בהיסטוריה של הצילום. "הבית לצילום" הוא אתר מקוון המשתף פעולה עם ארכיוני הצילום בארץ ובמסגרתו מפורסמים ויפורסמו תצלומים ומחקרים וכן סקירה היסטורית של הצילום בארץ-ישראל. הבית לצילום גם ייזום פעולות שימור ומחקר, וייצור תשתית חזותית וכתובה, המכסה 170 שנה של צילום וצלמים מקומיים, לצד תצלומים אייקוניים שנחקקו בזיכרון הקולקטיבי הישראלי.

שיחה בין אב ובת: אדריכל השימור פרופ' אמנון בר אור עם האמנית מיכל בראור
בהנחיית יאיר ברק

פרופ' אמנון בר אור, הוא אדריכל החתום על פרויקטים רבים בתחום השימור, כולל, בית השגרירות הרוסית בשדרות רוטשילד, תחנת הרכבת העותומאנית במנשייה ועוד. עבודתו של בר אור מתרכזת בעבודה תכנונית על שימור מבנים, הכנת תיקי תיעוד, סקרי שימור, וטיפול באתרים ארכיאולוגיים. בשנת 2002 זכה בפרס רוקח על עבודתו בתחום שימור המבנים. בשנת 2013 הוציא לאור את הספר "זמן שימור" (הוצאת ידיעות ספרים, בבל).

מיכל בראור אמנית חוקרת שעובדת עם צילומים, מוסדות ואוספים. היא בעלת תואר ראשון באמנות מטעם בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים ותואר שני מהרויאל קולג' לאמנות, לונדון. בראור הציגה מספר תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם בין היתר בביאנלה של פראג, במוזיאון ישראל ובמוזיאון תל אביב. זוכת הפרס לצילום ע"ש ורנר וענת בראון לשנת 2024.

>> לקורס המלא "חור בארכיון: זיכרון פרטי וקולקטיבי" <<

Facebook

תפריט נגישות