משואה לתקומה: "דברים שלא סיפרתי לאבא", לצפייה חופשית

לציון יום השואה 2022 בית לאמנות ישראלית מאפשר צפייה חופשית בהרצאתו של מישל קישקה אודות הרומן הביוגרפי שיצר על מערכת היחסים עם אביו ניצול השואה. אל תחמיצו!
מישל-קישקה-פוסט
בית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית

אפריל 22 I צילום ודימוי: מישל קישקה

הרומן הגרפי “הדור השני – דברים שלא סיפרתי לאבא” של פרופ’ מישל קישקה, מבכירי הקריקטוריסטים בישראל, יצא לאור בשנת 2013. בספר מגולל קישקה את הסיפור המשפחתי שלו כבן לניצולי שואה במשפחה שעלתה מבלגיה לישראל. הספר נע בין הומור לטרגדיה, כשזוועות השואה מאוירות בו מעיניו של קישקה הילד שגדל עם אבא ששותק ולא מספר דבר על הזוועות. מערכת היחסים השתנתה עם אובדן אחיו הצעיר של קישקה, אז נפתח הסכר והאב החל לספר על כל מה שהיה וארע בזמן השואה. 

“כתבתי את הספר מהקישקע שלי ולא מתיאוריה", אמר קישקה בראיון שקיימנו עימו במגזין בית לאמנות ישראלית, "מסתבר שהספר הוא אל-זמני במובן הזה שהוא מדבר מצד אחד על הדור השני של השואה כשהשואה ברקע, ומצד שני הוא גם ספר על משפחה שחיה בצל טראומה גדולה. לכל המשפחות יש שתיקות וסודות ודברים שלא נאמרים. יש עמים שלמים שסבלו ולא רק העם היהודי. מכיוון שאני מספר את הסיפור שלנו מגובה העיניים ובאופן אישי בתוך הקונטקסט של השואה, שכבר נכתב וידוע עליה רבות, זה כנראה נוגע באנשים, הם מחפשים את הפן האישי והאינטימי. הספר במידה רבה הוא על קשר בין ילדים והורים. אני מתייחס בו להתאבדות של אחי, שזאת טראומה מאוד גדולה, ואני חושף את חיי המשפחה שלנו. אלה דברים שלא כל כך עושים בתחום הקומיקס”.

לציון יום השואה 2022 בית לאמנות ישראלית מאפשר צפייה חופשית בהרצאה העוצמתית שהתקיימה במהלך הקורס "איור וקומיקס בישראל" בשנת תשפ"א וריתקה את עשרות משתתפי.ות הקורס.
שימו ♥: ההרצאה תהיה זמינה לצפייה לשבוע מתאריך 24.4 

לקריאת הראיון המלא עם מישל קישקה במגזין של הבית הקליקו כאן 

בחירת האוצר!

12 אוצרים בוחרים 12 אמנים, החלק השלישי בטרילוגיה. מתחילים בחודש מאי 22! אל תחמיצו.
Facebook