דני קרוון 2021-1930

בית לאמנות ישראלית מרכין ראשו בצער עמוק על לכתו של האמן דני קרוון מאיתנו. בהוקרה לפועלו קיבצנו מגוון תכנים שהופקו בבית לאמנות ישראלית: ראיון מעמיק על תחנות בחייו, קטעים מיום העיון שנערך בדצמבר 2019 ועוד שתי הרצאות שהעביר קרוון בבית לאמנות ישראלית. יהי זכרו ברוך
DSC_4623
בית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית I מאי 2021

בית לאמנות ישראלית מרכין ראשו בצער עמוק על לכתו של האמן דני קרוון מאיתנו.

 

דני קרוון 2021-1930. צילום: כפיר סיון

"אנדרטת חטיבת הנגב פתחה בפני את העולם"

הפסל דני קרוון בשיחה עם כרמלה טייכמן על תחנות ביצירתו ובחייו, מהילדות בתל אביב ועד להכרה הבינלאומית ביצירתו. 

קרוון מתייחס להכרה של הממסד ולאמירה הפוליטית באמנות שלו: "בחיים לא אחצה את הקו הירוק ובוודאי לא אקבל שום עבודה בשטחי הכיבוש", הוא אמר בראיון.

הקליקו לקריאה 

דני קרוון, אנדרטת הנגב (1962 - 1968), באר שבע. צילום: גואל דרורי
דני קרוון, אנדרטת הנגב (1962 - 1968), באר שבע. צילום: גואל דרורי

יום עיון לדני קרוון I דצמבר 2019

יום העיון לדני קרוון התקיים בדצמבר 2019 במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין. רבים תמהו מדוע לא חיכינו ליומולדת עגולה והנחמה היחידה ברגעים עצובים אלה שהספקנו לעשות לו את היום החשוב הזה לאמן ענק שזכה להכרה בינלאומית אולי יותר מכל אמני ישראל. באירוע השתתפו מאות אנשים שבאו לחלוק כבוד לדני קרוון ולפועלו. אורח הכבוד היה במאי הקולנוע וים ונדרס. דוברים ביום העיון: ד”ר דליה מנור, פרופ’ נסים קלדרון, מארק שפס, עו”ד מיכאל ספרד, מיכל רובנר ועדי אנגלמן.

בפתח יום העיון לדני קרוון אמרה עידית עמיחי את הדברים הבאים: "אין זה מובן מאליו שמאות אנשים מבקשים להשתתף באירוע של אמנות ישראלית ושאנשים ברגע זה מקשיבים לנו באולם הסמוך כי האולם כאן מלא עד גדותיו. אין זה מובן מאילו כלל לחגוג יום הולדת 89 לאדם שאם תשאלו אותו יגיד שהוא עדין לומד, מתבונן, ולפניו עוד תכניות רבות לעתיד. ואין זה מובן מאילו לערוך יום עיון לאמן בשיעור קומה כמו דני קרוון, אמן עליו אמר האוצר אמנון ברזל שהצליח להפוך לפיסול גם את הבלתי ניתן לפיסול, אמן שהצליח ליצור נוף ישראלי שמתגעגעים אליו.

"ואולי הגעגועים הם חלק מהסיבות שכל כך הרבה אנשים מבקשים להשתתף ביום הזה שלפנינו, געגועים לאנשים כמו דני קרוון שהולכים וכלים מעולמנו.
יום עיון לאמן דני קרוון. אמן שנולד וגדל בתל אביב, בנו של אדריכל הגנים הראשון של תל אביב, אמן שהעניק לנו עבודות איקוניות שטבועות בנוף הילדות והבגרות שלנו: אנדרטת חטיבת הנגב ליד באר שבע, גן המייסדים בחדרה, נתיב השלום בניצנה, הכיכר הלבנה וכיכר התרבות בת אביב, שאלו שלום ירושלים בקיר הדרומי במליאת הכנסת".

הנה כמה מקטעים מיום העיון, קטעים נוספים ניתן למצוא בערוץ היוטיוב שלנו. 

המקומיות נמצאת במקום | דני קרוון

הרצאתו של דני קרוון בבית לאמנות ישראלית על סייט ספסיפיק ויצירה המתייחסת למקום, תוך סקירה של גוף העבודות. 
צולם בשנת 2014.

אמנות סביבתית I דני קרוון

צפו בהרצאה אודות אמנות סביבתית ביצירתו, שהעביר דני קרוון בבית לאמנות ישראלית בשנת 2014.
קישור לחלק ב' של ההרצאה

לימודי אוצרות עכשווית ומוזיאולוגיה

תכנית חד שנתית בבית לאמנות ישראלית שמעניקה לבוגריה תעודת אוצר מוכרת על ידי משרד התרבות

לקריאת כתבות נוספות במגזין של הבית >

Facebook