"גופה הסדוק והפצוע של אמא אדמה": האמן דורון גזית מחולל שינוי דרך האמנות

משנת 2014 עוסק דורון גזית, אמן ואקטיביסט הסביבתי, בפרויקט עורקי הדם: מאות מטרים של בלון אדום מנופח המוצב באזורים שנפגעו מהמשבר הסביבתי. השבוע הגיע לבולענים בים המלח לציון יום כדור הארץ
WhatsApp Image 2021-04-21 at 12.19.50
בית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית

יום כדור הארץ 2021 I צילומים: דורון גזית, עורקי דם בים המוות, הצבה, 20.4.21

לקראת יום כדור הארץ, שמצוין היום (22.4), הדרים האמן דורון גזית אל ים המלח. גזית, שעוסק בנושאי אקולוגיה ופגיעה בטבע משנת 2014 כאמן ואקטיביסט סביבתי, הקים מיצב גדול בבולעני ים המלח ליד קיבוץ עין גדי. ״עורקי דם בים המוות״, שם העבודה, מורכבת מקוים אדומים כמטאפורה לעורקי הדם של אמא אדמה. "הבולענים בים המלח והאדמה החרוכה הם הקנבס שמדמים את גופה הסדוק והפצוע של אמא אדמה", הוא מסביר.

זו לא הפעם הראשונה שפועל גזית בים המלח ומציב את הקווים האדומים במקומות שונים בעולם. "משנת 2014 אני מתמקד בפרויקט ”הקו האדום". מקור ההשראה לפיתוח הקו התלת מימדי הארוך הוא הבלון המתקפל שנהגתי למכור למחייתי ברחובות ירושלים בכדי לממן את לימודי בבצלאל. השרוול האדום הוא עורק הדם של אמא אדמה הזועקת לעזרה ואיתו אני עובר ויוצר במקומות בעולם שנפגעו מהתחממות כדור הארץ, ואתרים שבהם האדם, בטיפשותו הרבה, פגע בטבע". 

גזית הציב את עורקי הדם גם באלסקה – כשהוא מתריע מפני המסת הקרחונים, ביער שרוף בקליפורניה, באגם ליד מונטריאול וכן באסדת הגז מול חוף הכרמל. עם הצבתם של העורקים מתריע גזית מפני האסונות האקלוגים שיוצר האדם במו ידיו. עוד פעל בבולענים בים המלח, לציון יום כדור הארץ, בפרויקט של פיסול הרוח. העבודה "עורקי דם בים המוות" בשיתוף עם שרון הללי אסא, כוריאוגרפית, וקבוצת הרקדנים/יות שלה.  

״עורקי דם בים המוות״, שם העבודה, מורכבת מקוים אדומים כמטאפורה לעורקי הדם של אמא אדמה.

הבולענים בים המלח והאדמה החרוכה הם הקנבס המדמה את גופה הסדוק והפצוע של אמא אדמה.

גזית הציב את עורקי הדם גם באלסקה, ביער שרוף בקליפורניה, באגם ליד מונטריאול וכן באסדת הגז מול חוף הכרמל. 

סמסטר ג'  – ימים אחרונים להרשמה!

איור וקומיקס, בחירת האוצר, הגוף באמנות, נדודים 2021, כתיבה על אמנות

קורסים מגוונים ומרתקים על אמנות ישראלית עם מיטב המרצים. אפריל - יולי 2021

לקריאת כתבות נוספות במגזין של הבית >

Facebook