"ברוכים הבאים לעולם המיצגים": אירוע פתיחת שנה בבית לאמנות ישראלית

אירוע פתיחת שנה בבית לאמנות ישראלית יתקיים ביום שלישי 5.10 בשעה 19:00 ONLINE ויוקדש לאמנית הפרפורמנס מרינה אברמוביץ'. האירוע כולל הרצאה של האמן וחתן פרס ישראל לאמנויות הבמה, הדס עפרת, והקרנה אונליין לסרט החדש "מרינה אברמוביץ': מברווזונת לברבור", בשיתוף אפוס - הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות בישראל
untitled-skull-1-positive
בית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית

ספטמבר 2021 I צילום: מרינה אברמוביץ' מתוך הסרט "מברווזונת לברבור"

"עכשיו, בואו נחזור אחורה בזמן": כך פותחת מרינה אברמוביץ' את הרצאת ה-TED שקיימה בשנת 2015. הקהל התבקש לשים על עיניו כיסוי עיניים כשקולה של אברמוביץ' מדריך את המאזינים לחזור ביחד איתה בזמן למיצג עוצמתי שקיימה בשנות השבעים. את המיצג, כך היא מספרת ועיניה בורקות, היא סיימה בוכה, מדממת וערומה למחצה. המיצג הותיר אותה עם הרבה שאלות ותובנות על המדיום, אל אמון, ועל הקו הדק שבין האמן המציג ובין אובייקט. 

אברמוביץ', המכונה הסופר-סטאר של אמנות הפרפורמנס, תעמוד במרכז אירוע הפתיחה של בית לאמנות ישראלית לשנת הלימודים תשפ"ב, שיפתח גם את הקורס "אמנות המיצג בישראל: מפרפורמנס ועד תכניות ריאליטי"האירוע יתקיים ביום שלישי 5.10 ויפתח בשעה 19:00 במפגש זום בו נצפה בהרצאתו של הדס עפרת, חתן פרס ישראל לאמנויות הבמה, שיאיר את דמותה של אברמוביץ' באור חדש שלא הכרנו. 

בשעה 19:30 הקהל מוזמן להקרנה אונליין לסרט החדש והמדובר "מרינה אברמוביץ’: מברווזונת לברבור" שפתח את פסטיבל אפוס 21 (בימוי: אדם לאו | אנגליה, 2020 | 65 דקות | אנגלית, תרגום לעברית). הסרט מתעד את המפגש של מתעד האמנות הבריטי אלן ינטוב והאמנית הסרבית מרינה אברמוביץ’. הסרט מציג את סיפור חייה של אברמוביץ', אבל כדרכו של ינטוב, הוא עוסק במפגש עצמו. (שימו לב: הצפייה בסרט אונליין מתאפשרת רק למשתמשים בתוך ישראל ולא ניתן להתחבר ממחשב בחו"ל).

"היא פרובוקטיבית בצורה מזעזעת," אומר ינטוב, אך במהלך שעה מרתקת ומעמיקה, מגלה דווקא את האדם שמאחורי הפרובוקציה, וחושף בפני צופיו אמנית רהוטה, מקורית, נועזת מאוד וכריזמטית עד שורשי שיערה. האירוע בשיתוף פעולה עם אפוס – הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות בישראל.

צפו בהרצאת ה-TED של אברמוביץ' והצטרפו אלינו לאירוע הפתיחה שיעמיק בדמותה ובעבודות הפרפורמנס שיצרה ושינו את תפיסת המדיום. 

יום שלישי 5.10 בשעה 19:00. כרטיס: 50 ש"ח בלבד
הקליקו לרכישת כרטיס לאירוע "סופר-סטאר: הרצאה + סרט"

"סופר-סטאר": אירוע פתיחת שנה

הרצאה + סרט בערב המוקדש לפועלה של אמנית הפרפורמנס מרינה אברמוביץ'
Facebook