אמנות ישראל אינה עונה? לקראת הקורס "אמנות פוליטית בישראל"

לקראת פתיחת הקורס "אמנות פוליטית בישראל" שיפתח בחודש מאי ויכלול 7 מפגשים עם ד"ר גדעון עפרת, הרצאה במתנה של עפרת ששואל מדוע אמנות ישראל אינה עונה?
Gershuni_2
בית לאמנות ישראלית I אפריל 22

בית לאמנות ישראלית I אפריל 22

דימוי: משה גרשוני. ההרצאה מתוך הכנס "אמנות בשעת משבר"

סמסטר האביב בבית לאמנות ישראלית יפתח בחודש מאי 2022 עם קורסים חדשים, ביניהם סדרה בת 7 הרצאות, "אמנות פוליטית בישראל", בהנחיית ד”ר גדעון עפרת, שידון בצמיחתה ודהייתה של האמנות הפוליטית בישראל מאז מלחמת ששת הימים.

בקורס נשאל האם כל יצירת אמנות היא בהכרח פוליטית, נדון בפעולות רדיקליות ואלימות באמנות הישראלית הפוליטית, כולל שימוש בנשק. נעסוק בהזדהות של אמנים ישראלים עם המצוקה הפלסטינית, בזיקת אוונגרד ושמאל, נכיר את דמות החייל הגיבור באמנות הישראלית, נבחן כיצד רצח רבין מתבטא באמנות הישראלית, ועוד.

בין האמנים בהם יתמקד הקורס: לארי אברמסון, מיכה אולמן, יעל ברתנא, אביטל גבע, תמר גטר, אפרת גל-נור, יאיר גרבוז, ניר הוד, דוד טרטקובר, פמלה לוי, מיכה לורי, סיגלית לנדאו, ג’רי מרקס, יהושע נוישטיין, עדי נס, דוד ריב, יגאל תומרקין.

1 במאי – 19 ביוני 2022
7 מפגשים בימי א’, 17:00 – 18:30
למידה היברידית: פרונטלית ובמקביל מקוונת דרך זום.
להרשמה: https://bit.ly/36uruKw

בחודש מרץ 2021 קיימנו בבית לאמנות ישראלית את הכנס המקוון "אמנות בשעת משבר" שעסק בתגובת האמנות המקומית למצבי כאוס ומשבר דוגמת משבר הקורונה. בין הדוברים בכנס השתתף גם עפרת עם הרצאה קצרה שסקרה את התייחסות האמנות הישראלית למשברים חברתיים, בטחוניים ופוליטיים בישראל, תחת התזה "אמנות ישראל אינה עונה". 

לקראת פתיחת הקורס החדש "אמנות פוליטית בישראל" בית לאמנות ישראלית מאפשר צפייה חופשית בהרצאה, כקדימון לצפוי לנו. 

צפייה מהנה!

אמנות פוליטית בישראל

קורס חדש בן 7 הרצאות בהנחיית ד"ר גדעון עפרת. אל תחמיצו!

לקריאת כתבות נוספות במגזין של הבית >

Facebook