הדס קידר היא הזוכה במענק למחקר אוצרותי מטעם הבית לאמנות ישראלית

גובה המענק: 42 אלף שקלים, יוענק לקידר לשם מחקר מקיף על גוף יצירתה של האמנית דורית רות יעקובי (2015-1952) שחיה ופעלה בערד. "המענק החדש מדגיש את אמונתנו בחוסנה של האמנות הישראלית, גם בימים אלו"
PHOTO_-DAN_HAIMOVICH-HADAS-2-הדס-קידר
בית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית

30.3.2020 I תמונה ראשית: הדס קידר, צילום: דן חיימוביץ'

הדס קידר, אוצרת ודוקטורנטית בתכנית האוצרות של אוניברסיטת רדינג, בריטניה, והאקדמיה לאמנות, ציריך, שוויץ – היא הזוכה במענק למחקר אוצרותי מטעם הבית לאמנות ישראלית.

המענק, ראשון מסוגו בישראל, נועד לאפשר לאוצר/ת להקדיש זמן למחקר ולפיתוח של תזה אוצרותית מקורית שתתממש כתערוכה במוזיאון או בחלל תצוגה מוכר אחר. המענק ניתן לקידר לשם מחקר מקיף של גוף יצירתה של האמנית דורית רות יעקובי (2015-1952) שחיה ופעלה בערד. קידר צפויה לאצור תערוכה מקיפה מעבודותיה של יעקובי במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית בקיץ 2021.

קידר היא הזוכה הראשונה במענק זה. גובה הפרס עומד על 42,000 שקלים והוא יועבר ישירות לאוצרת לאורך 8 חודשי המחקר. “המענק החדש מעמיק את מחויבותו של הבית לאמנות ישראלית לאוצרות מקצועית ומדגיש את אמונתנו בחוסנה של האמנות הישראלית, גם בימים אלו”, אומרת עידית עמיחי, מנהלת התכנית, “אנו ממשיכים בפעילות שוטפת של הוראה מקוונת ופועלים לקידום הלימוד, המחקר והפרסום של אמנות ישראלית. בעקיפין עתיד הפרס לסייע גם בחיזוק המוזיאונים ומרחבי אמנות אחרים בישראל, שעל פי רוב אין בידיהם תקציב ראוי למימון מחקרים מבוססים ומעמיקים, לקראת הצגתן של תערוכות מתחלפות”.

“קידר היא הזוכה הראשונה במענק זה והוא יועבר אליה ישירות לאורך 8 חודשי המחקר. המענק החדש מעמיק את מחויבותו של הבית לאמנות ישראלית לאוצרות מקצועית ומדגיש את אמונתנו בחוסנה של האמנות הישראלית, גם בימים אלו”

חבר השופטים כלל את פרופ’ אילון ועדיה, עדנה מושנזון, עידית עמיחי, יונה פישר וד”ר אסנת צוקרמן רכטר. מנימוקי השופטים: “גוף העבודה רחב ההיקף שהותירה אחריה האמנית דורית רות יעקובי הוא זירת מחקר מרתקת שמשוועת להתבוננות מעמיקה, לקריאה חדשה ולטיפול אוצרותי רגיש. הדס קידר משלבת בהצעתה פרשנות חדשה של עבודתה של יעקובי המבוססת הן על היכרות אישית עם האמנית ומשפחתה והן על היכרות מעמיקה של העיזבון שהותירה אחריה. יתרה מכך, כבת המקום (הדס הגיעה בגיל העשרה מארה”ב לערד) וכמי שפועלת מזה שנים על קווי התפר שבין מרכז לפריפריה ומאתגרת אותם, לקידר יש יתרון ברור בהבנת יחסי הגומלין הרעיוניים והחומריים שנטוו בין אופיה המיוחד של ערד המדברית לבין עבודתה של יעקובי שקבעה בה את משכנה ואת הסטודיו שלה. הדגשים הפרשניים של קידר, שמתמקדת בזיקתה של האמנית לסביבה המדברית בשפה החזותית שפיתחה ובפרספקטיבה נשית פמיניסטית, עשויים אף להיות רלוונטיים לבחינה מחודשת של מגמות רחבות יותר בשדה האמנות הישראלי. פעולתה של קידר משלבת היבטים שונים של עבודת אוצרות: מחקר, קיטלוג, מיון, כתיבה, שימור, כתיבה והצגה. מטעמים אלה מצאה הוועדה כי הצעתה של הדס קידר תואמת למטרות המענק שנועד לתמוך בתהליכי פיתוח רעיוני, כתיבה וגיבוש של תזה אוצרותית”.

רות דורית יעקבי (1952 - 2015) צילום: אברהם חי
דורית רות יעקובי (1952 - 2015). צילום: אבי חי
Facebook