בחזרה לאייטיז: שרשרת אירועים מיוחדים בקורס "שנות השמונים"

הקורס "שנות השמונים: דור המפנה באמנות הישראלית" יפתח בינואר 22 ויכלול, בצעד יוצא דופן, 12 מפגשים הכוללים אירועים מיוחדים, ימי עיון ומפגשי אמן. אל תחמיצו
23632489_1849460815366901_2057763224778449609_o
בית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית

ינואר 22. דימוי: רות דורית יעקבי

בינואר 22 יפתח בבית לאמנות ישראלית הקורס "שנות השמונים: דור המפנה באמנות הישראלית" החושף את דור האמניםות שנכפה עליו לפרק מיתוסים ולשבור פרדיגמות קודמות. את הקורס מנחה פרופ' יעל גילעת, מרצה בכירה לאמנות, חוקרת אמנות ותרבות חזותית. ראשת התכנית הבינתחומית להוראת מדעי הרוח והאמנויות, אורנים המכללה האקדמית לחינוך. מחברת הספר “דור המפנה: אמנות צעירה בשנות השמונים בישראל” בהוצאת מכון בן גוריון לחקר ישראל והציונות, אונ’ בן גוריון (2019).

בצעד יוצא דופן, קורס זה יכלול שרשרת של אירועי אמנות מיוחדים מהם יהנו תלמידי ותלמידות הקורס הכוללים מפגשי אמן, ימי עיון שיחות מיוחדות. הקורס כולל 12 מפגשים מקוונים לצד האירועים הפרונטליים. לצד גילעת ישתתפו מרצים אורחים: לארי אברמסון, אליה ואיל און, ארם גרשוני, דרורה דומיני, איתמר לוי, מירי נשרי, אסד עזי, גדעון עפרת ואהרון שבתאי.

הקליקו לפרטי הקורס המלא, ולהרשמה

"בדם לבי"
אירוע לציון 5 שנים למותו של משה גרשוני יתקיים בתאריך 1.2.22 במסגרת הקורס "שנות השמונים: דור המפנה באמנות הישראלית"

ארם גרשוני, דיוקן של משה גרשוני, 2006

בדם לבי: אירוע לציון 5 שנים למותו של משה גרשוני

משה גרשוּני (11 בספטמבר 1936 – 22 בינואר 2017) היה צייר ופסל ישראלי. בעבודותיו, בעיקר בציוריו משנות ה-80 של המאה ה-20, ביטא עמדה שונה מן המקובל לזיכרון השואה באמנות הישראלית. בנוסף נוצר ביצירותיו חיבור חדשני בין שכול לבין מיניות הומוארוטית, באופן שביקר את החברה ואת הלאומיות הישראלית-ציונית.

מפנה אישי ומפנה דורי: גרשוני בעשור ה-80
פרופ’ יעל גילעת (בית לאמנות ישראלית, מכללת אורנים).

“ביחד ובנפרד”: על עבודתם של ביאנקה ומשה גרשוני
ד”ר איתמר לוי (פסיכואנליטיקאי ומבקר אמנות, אוצר תערוכת יחיד של גרשוני “עבודות 1987–1990”).

“שירים על מוישה”
המשורר והמתרגם אהרון שבתאי (זוכה פרס ביאליק 2018 ועוד) מקריא שירים על גרשוני החבר.

גרשוני והכסף
ד"ר גדעון עפרת (אוצר, היסטוריון וחוקר אמנות. מרצה בכיר בבית לאמנות ישראלית)

הקרנת סרט קצר
מתוך סדרת Masters, הגלריה לאמנות ישראלית מכללת אורנים.

האירוע בשיתוף גלריה גבעון לרגל התערוכה "משה גרשוני | מִי יוֹדֵעַ ר(וּחַ בְּנֵי הָאָדָם)".
האירוע בשיתוף סדנת ההדפס, ירושלים לרגל הוצאת ספרו החדש של ד"ר גדעון עפרת על משה גרשוני. 
לתלמידי הקורס “שנות השמונים: דור המפנה באמנות הישראלית”: ללא עלות.

שימו ♥: בתאריך 31.1 יתקיים סיור אמנות מודרך בגלריה גבעון ובמלון ארטיסט, לפרטים: https://bit.ly/3JCsuuA 

"האישה של אלף הקולות"
יום עיון על יצירתה של רות דורית יעקבי יתקיים בתאריך 4.3.22 במסגרת הקורס "שנות השמונים: דור המפנה באמנות הישראלית"

רות דורית יעקבי (1952 - 2015) צילום: אברהם חי

האישה של אלף הקולות: יום עיון על יצירתה של רות דורית יעקבי

רות דורית יעקבי (1952 – 2015), אחת האמניות הישראליות המעניינות ביותר בתקופתה. יעקבי, שהתגוררה ויצרה בערד, נחשבה אאוטסיידרית בשדה האמנות המקומי. לאחר מותה היא הותירה מאחוריה גוף עבודה מהחידתיים ביותר בתולדות האמנות הישראלית. הטוטליות והאינטנסיביות של עבודתה בהאנגר בערד שיקפו את הכפייתיות והייחודיות של יצירתה.

החודש נפתחה תערוכה המציגה את גוף העבודות של יעקבי במוזיאון הרצליה, פרי מחקר אוצרותי של הדס קידר, ובתמיכת בית לאמנות ישראלית. קידר היא הזוכה במלגה למחקר אוצרותי לשנת 2020 בית לאמנות ישראלית.

התערוכה בוחנת את עבודתה של יעקבי משתי נקודות מבט מרכזיות: פריזמה פמיניסטית (כמי שעסקה בנושאים כגון אימהות, נשיות ודאגה) ותנאי חייה ועבודתה בפריפריה.

יום העיון יתקיים לרגל נעילת התערוכה בחודש אפריל 22, בהשתתפות: פרופ’ יעל גילעת, ד”ר איה לוריא, ד”ר גדעון עפרת, הדס קידר ועוד.

בשיתוף מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. 
לתלמידי הקורס "שנות השמונים: דור המפנה באמנות הישראלית": ללא עלות

אסד עזי, המשוגע, 1986

"שני ציירים, שתי גישות"
מפגש עם האמנים לארי אברמסון ואסד עזי. האירוע יתקיים בתאריך 8.3.22 במסגרת הקורס "שנות השמונים: דור המפנה באמנות הישראלית"

שני ציירים, שתי גישות: מפגש עם האמנים לארי אברמסון ואסד עזי

האמנים אסד עזי ולארי אברמסון בשיחה מיוחדת על מפנה הציור בשנות השמונים: שני ציירים, שתי גישות. מפגש פרונטלי מיוחד שיועבר במקביל בזום. בשבוע המקדים למפגש תועבר הרצאתה של פרופ' גילעת אודות מפנה הציור בשנות השמונים, מפגש זה ישלים את ההרצאה. 

על האמנים:

פרופ’ לארי אברמסון, מבכירי האמנים הישראלים, מרבה לעסוק בחיבור בין זהות, פוליטיקה ולאומיות. ספרו “הצייר הוא מרגל” יצא לאור בשנת 2018, בהוצאת הקיבוץ המאוחד (עריכה: גנית אנקורי). אברמסון עמד בראש המחלקה לאמנות באקדמיה לאמנות ועיצוב “בצלאל” בין השנים 1999-1992. מאז שנת 2002 הוא משמש כפרופסור בשנקר, וממקימי בית הספר לאמנות רב-תחומית.

פרופ' אסד עזי הוא צייר ומשורר דרוזי-ישראלי. עבודתו מושפעת משאלת הזהות האישית האנושית והפוליטית, מתוך התלבטויות של זהותו כאינדיבידואל ובהתייחסות לקוטביות של שאלת הערביות מול הישראליות וביטוי לתחושת הניגודיות התרבותית-ערכית-סגנונית של המזרח מול המערב.

 האירוע בשיתוף גלריה גורדון.
לתלמידי הקורס “שנות השמונים: דור המפנה באמנות הישראלית”: ללא עלות
 

שנות השמונים באמנות הישראלית

קורס מקוון ואירועים פרונטליים מיוחדים
Facebook