"קפקא לקטנים": הקרנה בסינמטק ת"א ושיחה בין רועי רוזן ויאיר גרבוז

הקרנת סרט ושיחה

כרטיס
04.11.2022
11:00 - 13:30
45 ש"ח

רכישה

אירוע מיוחד!
שישי, 4.11 בשעה 11:00, סינמטק תל אביב
הקרנת סרטו של רועי רוזן: "קפקא לקטנים" ולאחר ההקרנה שיחה בין רועי רוזן ויאיר גרבוז.

"שום דבר לא יכין אתכם למה שאתם עתידים לצפות בו" (שמוליק דובדבני, ynet)

"קפקא לקטנים" הינו קומדיה מוזיקלית שגולשת לדרמה מחד ולרובדים תיעודיים מאידך. סדרת טלוויזיה מתיימרת לעבד את כתבי קפקא לגיל הרך, כשהסיפור בפרק הראשון הוא ״הגלגול״. בעוד עלילותיו של גרגור סמסא ההופך לשרץ מתוארות באנימציה, דרמות נוספות מתחוללות בבית הסיפורים הקסום, שם מוקרא הספר לילדה ללא שם, כשלצידה מקהלה של רהיטים וחפצים מונפשים: מר וגברת כיסא, מר שולחן, גברת מנורה, גברת ארון, אדון כדור, והציור בעל הפה המלוכלך, טיטורלי. במקביל לגלגול של גיבורו של קפקא, עובר הסרט בעצמו גלגול, כשאווירת המתיקות, ההיתול והתום נהיית אכזרית ואפלה.

בימוי: רועי רוזן
שחקנים: חני פירסטנברג, ג׳ף פרנסיס, אלי גורנשטיין, יפעת זיו, אורנה כץ, יפתח מזרחי, נדיה קוצ׳ר, איילת רובינסון, הלל בנימין רוזן, ים אומי ותזמורת הצעצועים של איגור קרוטוגולו.

האירוע במסגרת הקורס "החפץ החי: אנימיזם וערעור גבולות". מאז המיתוס של פיגמליון ניתן לחשוב על האמנות כאתר בו מתעמעם הגבול המפריד בין הסובייקט-האדם, והאובייקט-החפץ, החי והדומם, מרחב בו לא נופתע לשמוע ביטוי כגון ״הפסל מדבר אלי״, ולחשוב על החומר והפיגמנט כנשאים של רוח חיים. בסדרת המפגשים נבחן ביטויים אמנותיים לאנימיזם ולמשמעויות התרבותיות שלו, מהסוריאליסטים וסרטי ההנפשה של וולט דיסני, דרך הקריאה של הקונסטרוקטיביזם הרוסי להתמקד בחפץ ולספר את סיפורו, מההחפצה של האדם אל הפטישיזציה של החפץ בפופ ובאמנות הפוסט מודרנית.