סרט + הרצאה: "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" – לצלם מלחמה

סרט והרצאה

120 ש"ח
21.03.2023
19:00 - 20:30
למידה מקוונת

רכישה

צפייה בסרט "1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" (רן טל, 2022) + הרצאה מקוונת בהשתתפות הבמאי

"זהו סרט שתוהה על מהותה ומשמעותה של העדות; על הרגע החולף שבו הנציחה המצלמה את ההתרחשות והחזרה אליו ממרחק של עשרות שנים, מעמדה מפוכחת". (שמוליק דובדבני, YNET)

על הסרט
"1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם" הוא סרט על צילום ועל צלם מלחמה. אבל לא פחות מכך, זהו סרט על הצלקות שמותירה ההיסטוריה לא רק בקורבנות שלה, אלא גם במתעדים שלה. מיכה בר-עם, מבכירי צלמי ישראל, הקדיש חמישים שנות צילום לתיעוד הפרויקט הישראלי. כיום, כשהוא כבר בן יותר מתשעים, הוא מביט אחורה על חייו ועל הדימויים שאסף ומנסה להבין בשביל מה ובשביל מי כל זה.

הרצאה
לצלם מלחמה – אתיקה ותיעוד בקולנוע הישראלי.
מרצה: ד"ר ארז פרי בהשתתפות הבמאי רן טל.

הקורס "זרמים חדשים": קולנוע פלסטיני וישראלי עכשווי"עוסק במגוון רחב של סרטי קולנוע שיצרו במאים ישראלים ובמאים פלסטינים מתחילת המילניום הנוכחי ועד ימינו. במסגרת הקורס יוקדש מקום רחב לניתוח יצירות הקולנוע כשהן לעצמן, בד בבד עם ניסיון ללמוד באמצעותן על הלכי הרוח בחברה הפלסטינית והישראלית, ולהבין כמה מהשינויים שהתחוללו בהן וביניהן. רבים מן הסרטים הנידונים בקורס זכו בפרסים בפסטיבלים בין-לאומיים בשל איכותם הנדירה והאסתטיקה יוצאת הדופן שלהם. במסגרת הקורס נקיים מספר מפגשים עם במאי קולנוע ישראלים ופלסטינים.

>> המשתתפים מקבלים קישור לצפייה ביתית אונליין בסרט מספר ימים לפני ההרצאה המשותפת שתתקיים בזום. 

דימוי: מתוך הסרט