הקורס יעסוק באחד העשורים המסעירים בהיסטוריה של האמנות הישראלית, עשור שהוליד דמויות ייחודיות, מקוריות ומשפיעות, העומדות גם כיום, לאחר שלושים שנה, במרכז העשייה האמנותית בישראל כמו: אבנר בן גל, גיא בן נר, יוסי ברגר, מרים כבסה, סיגלית לנדאו, תמרה מסל, אוהד מרומי, עדי נס, יהודית סספורטס, ואחרים.
שנות התשעים, עשור אחרון של מאה ושל אלף, התאפיינו בארץ בפריחה תרבותית על רקע אופוריית הסכמי אוסלו וחלום המזרח התיכון החדש ובהיפתחות וסימולטניות תרבותית ביחס לעולם. אותו עשור ייזכר תמיד גם כרגע הנכזב של כלכלת התקוות הזו, רווי בחרדה קיומית של מפנה מאה, ממוסגר בשתי אינתיפאדות ונחצה באירוע המכונן והמערער של רצח ראש ממשלה.
זהו העשור שבו נטמעו באמנות בישראל שדות השיח הפוסטמודרניים באופן המובהק ביותר, בדמות עיסוק נרחב בפוליטיקה של זהויות, פמיניזם, מזרחיות, הומוסקסואליות, עיסוק בגוף בהקשריו הנמוכים והבזויים ועיסוק ביקורתי במבני הכוח של השדה, יחסי אמנות וממון, יחסי אמנות ועיצוב, טכנולוגיה, פוליטיקה וארכיטקטורה. זהו גם העשור שמסמן את חזרתו של הווידיאו כמדיום אמנותי מז'ורי לצד פריחה של הצילום ונוכחות גורפת של מדיום המיצב, בעיקר כזה שנוצר לחללים ספציפיים (site-specific).
הקורס יצליב את שהתרחש באמנות בישראל במהלך עשור זה עם תהליכים בשדה האמנות הבינלאומי, יפנה מבט אל היחסים השושלתיים בינו לבין אמנות שנות ה-70, יבחן תערוכות מרכזיות שהוצגו בו ויפנה מבט אל אמנים שהפציעו במהלכו וניסחו יחד את אחד הפרקים הסוערים בהיסטוריה של האמנות בישראל.
מרצה: פרופ' דורון רבינא
אורח: גיל שני
למידה מקוונת דרך זום
תלמיד חדש: 890 ש"ח, תלמיד חוזר: 820 ש"ח
הנרשמים.ות מקבלים גישה למערכת אקדמית מקוונת ובה הקלטות של ההרצאות למשך שבועיים, והמלצות לקריאה.