סיפור[ה] של צילום ישראלי

line
פעולות ופרקטיקות של צלמות במרחב
10 באוקטובר 2021 עד 2 בינואר 2022
12 מפגשים בימי א', 19:00 – 20:30
שירלי וגנר

הקורס מוקדש לסיפורו של הצילום הישראלי של נשים צלמות שפעלו ופועלות כאן כיום דרך בחינה של עמודי התווך של השיח הצילומי שהן יצרו. עיקרו של הקורס מבוסס על סקירה של פרקטיקות ונושאים מרכזיים בעבודתן החל ממבטן הייחודי אל המרחב הלאומי, דרך התייחסותן לנוף, לבית, לייצוגי גוף, לנרטיב האישי ולאינטימיות.

את החלק הארי של סדרת המפגשים נקדיש להבנת השיח הנרקם בעשורים האחרונים דרך עדשתן של צלמות נשים, המציע ראייה שונה מזו המתקיימת דרך קבע בתודעתנו ביחס לתבנית הנוף הישראלי המוכר.

נשאל לגבי היחסים המורכבים שמציעות צלמות שונות בין המרחב הפוליטי והאישי; נחקור את הנגזרות השונות של יחסי הגומלין בין צילום ואובייקט; בין צילום וארכיון; ואת פרקטיקות הצילום שהתפתחו כאן בעשורים האחרונים.

הקורס יאורגן בצורה תמטית כך שיפגיש את המשתתפות עם קרוב ל-50 אמניות בקונטקסטים שונים ובתקופות שונות לעשייתן.

מרצה: שירלי וגנר
אורחות: עילית אזולאי, מיכל היימן, נועה צדקה
למידה היברידית: במכללה האקדמית ת"א-יפו ובמקביל בזום.

עלות הקורס: 1,000 ש”ח לתלמיד חדש, 900 ש”ח לתלמיד ותיק (מהקורס השני ואילך). הנרשמים.ות מקבלים גישה למערכת אקדמית מקוונת ובה קישורים למפגשים, הקלטות של ההרצאות וחומרים משלימים.

Q&A: תשובות לשאלות, מדיניות ונהלי למידה בבית לאמנות ישראלית 
אנה ים, ללא כותרת, 2019

הרשמו און-ליין

לעלויות הקורסים ולמדיניות ביטולים לחצו כאן

או

השאירו פרטים

    מרצים וסגל

    שירלי וגנר
    מיכל היימן
    נועה צדקה
    עילית אזולאי
    10/10/2021

    השנים הראשונות: פנים שונות לחלוציות צילומית בארץ ישראל.
    מבט אל המפעל הציוני דרך עיניהן של צלמות שפעלו בארץ בעשורים הראשונים: ייצוגי מרחב ונוף, ההתיישבות, המבט הציוני המגויס וזה שמנגד, הבנייה והתיעוש (טרודי שוורץ, חנה דגני, סוניה קולודני, עליזה הולץ, כרימה עבוד)

    17/10/2021

    התהוות של מבט אחר בצילום משנות ה 40 ואילך.
    המבט שמעבר לאתוס הציוני: פרקטיקת השוטטות, הפורטרט, סטודיו הצילום והתפתחות הצילום האקספרימנטליסטי בהשפעת ״הראייה החדשה״ והצילום האוונגרדי של שנות ה 30 באירופה (ליזלוטה ג‘רזבינה, האחיות שרלוט וגרדה מאייר, בטינה אופנהיימר, בהירה עדן, מרלי שמיר ועוד)

    24/10/2021

    מפוטוג‘ורנליזם למרחב האינטימי של הצילום התיעודי.
    על צלמות עיתונאיות בעיתות מלחמה ועל פעולה אישית במרחב הקולקטיבי: מהמאבק הנשי על נוכחות בזירה הבטחונית ועד הצילום התיעודי ככלי מחקר פרטי (ענת סרגוסטי, רינה קסטלנובו, עליזה אורבך, רונית שני, אריאלה שביד, ורדי כהנא).

    31/10/2021

    הנוף כזירה חסרה, אילמת וחשוכה.
    קווים לדיוקנו של מקום דרך מעשה ההתבוננות בו, נקודות המבט והשפה הצילומית: על הנוף החסר וייצוגי הגוף הנוכח-נעדר בו (דליה אמוץ, אורית סימן-טוב, מירב היימן, מורג'אן אבו דיבה, טל שוחט, מלי דה-קאלו).

    7/11/2021

    טיפולוגיה של מרחב פוליטי: על צורות, צבעים, מלחמה וכיבוש.
    תפיסת הצילום הטיפולוגי שבין הגוף למרחב: מצילום תיעודי וצילום ישיר לצילום מטופל ווידיאו. (אפרת שווילי, אורית ישי, הדר סייפן, מיכל רובנר, יעל ברתנא)

    14/11/2021 אורחת: נועה צדקה

    המשוטטת, המלקטת – האוספת: נועה צדקה בהרצאת אורחת על שני פרוייקטים.
    על שוטטות בפרקטיקת הסטודיו ועל השוטטות ככלי מחקר הסטורי: המהלכים המחקריים בעבודתה של צדקה הן כצלמת ואמנית וויזואלית והן כחוקרת את ההסטוריה של המחלקה לצילום בבצלאל בשנותיה המוקדמות.

    21/11/2021

    הבית המתרוקן פנימה.
    על היחס בין המרחב הביתי, זהות, אובדן, היעדר ותהליכי הפשטה: מסע בגוף עבודותיהן המתרוקן ומרוקן של צלמות (פסי גירש, גליה גור זאב, ליאת אלבלינג, אחלאם שיבלי).

    5/12/2021

    אובייקט – צילום – אובייקט
    או השבר בין הצילום והפריים: בחינת הגבולות בין צילום ואובייקט דרך הדיאלוג הפנימי בעבודותיהן של שפי בלייר, שוש קורמוש, נועה בן נון מלמד, איילת השחר כהן, עירית תמרי, עדי פלומן

    12/12/2021

    הגוף המתנדנד, המתפרק, המתאחה.
    על קרע, איחוי, זהות ומגדר בייצוגי הגוף (יוכבד וינפלד, רונה יפמן, אלינור קרוצ‘י, ורד נסים, חן כהן, שגית זלוף נמיר, אמירה זיאן, יעל מאירי ועוד)

    19/12/2021 אורחת: מיכל היימן

    סרבנית הצילום: המרחב שבין היסטוריה, פסיכואנליזה וצילום.

    26/12/2021 אורחת: עילית אזולאי

    על הפרקטיקה הייחודית של עילית אזולאי: צילום בשדה המורחב.
    על חי העבודה בסטודיו ואחורי הקלעים של הפרויקטים השונים.

    2/1/2022

    ארכיון ורדי מייד.
    פעולות ניכוס ופעולות ארכיביות המייצרות מנגנוני התבוננות ביקורתיים: על הרדימייד, הארכיון, הפוטומונטאג‘ ו״הצילום הרע״ (מיכל נאמן, דגנית ברסט, מיכל בראור, אנה ים, רונית פורת, ועוד).

    הרשמו און-ליין

    לעלויות הקורסים ולמדיניות ביטולים לחצו כאן

    או

    השאירו פרטים

      קורסים נוספים שיעניינו אותך