יפן ישראל

line
אמנות חוצה גבולות
21 בפברואר עד 11 באפריל 2022
8 מפגשים, ימי ב', 18:00 – 19:30
ד״ר אתי גלס גיסיס

הקורס מהווה נדבך נוסף להבנת האמנות היפנית ולהתבונן במבט חדש על מבחר יצירות של אמנים ישראליים.

קשת הנושאים בהרצאות הקורס מזמנת היכרות עם שלל תפיסות אמנותיות במרחב התרבות הוויזואלית היפנית, על כל תקופותיה.

מרצה: ד״ר אתי גלס גיסיס

למידה היברידית: באקדמית ת"א-יפו ובמקביל ב-zoom.
הנרשמים.ות מקבלים גישה למערכת אקדמית מקוונת ובה הקישורים למפגשים, הקלטות של ההרצאות וחומרים משלימים.

Q&A: תשובות לשאלות, מדיניות ונהלי למידה בבית לאמנות ישראלית 
דני קרוון, יער אמנות מורו, 1998 – 2006, יפן

    מרצים וסגל

    ד"ר אתי גלס גיסיס
    21/2/2022

    יפן של דני קרוון.
    בנקודות שונות לאורך העשייה האמנותית פוגש קרוון את יפן.
    מהם יחסי הגומלין בין יצירותיו ליפן מנקודת מבט יפנית.

    28/2/2022

    מאקוטו איידה ודיוויד ריב.
    מפגש דמיוני בין שני אומנים היוצרים מתוך מחויבות אתית לחברה, לאמנות ולמציאות האזורית – איידה – יפן / ריב – ישראל.

    7/3/2022

    מטבוליזם וברוטליזם – שם וכאן.
    שפת המטבוליזם ביפן ושפת הברוטליזם בארץ, קווים של דימיון ושוני.

    14/3/2022

    משהו ללבוש? הקימונו כמדיום אמנותי וכחומר באמנות.

    21/3/2022

    חפצים מן המוכן (רדימייד). מתי לראשונה מופיע הרדימייד באמנות יפנית? מה הקשר בין פילוסופיית הזן לרדימייד באמנות?

    28/3/2022

    העבר כהווה. כיצד משתלב העבר באמנות ההווה. כיצד הופכת יצירה מסורתית או מודרנית ליצירה עכשווית.

    4/4/2022

    תפישת חלל בתרבות היפנית. מהי הגדרה של חלל ומהי זיקתו לשפה, לפילוסופיה ולאמנות היפנית.

    11/4/2022

    יפן כמוזיאון. כיצד מתבונן המערב על יפן וכיצד היא מבקשת שיתבוננו בה. בנוסף, נבחן את הגישה המקומית לאמנות היפנית דרך תערוכות העבר.

      קורסים נוספים שיעניינו אותך