ואלס עם קישקה וטריינין

line
מארז קורס VOD
8 הרצאות מקוונות
עלות: 620 שקלים
מרצים: פרופ' מישל קישקה, עמית טריינין. אורחים: דוד פולונסקי וזאב אנגלמאיר
"כל השבוע חיכיתי לראות את ההרצאה החדשה, וידעתי שזו תהיה השעה וחצי של הכיף השבועי שלי"

הקורס דן בהתפתחות תחומי האיור, הקומיקס והקריקטורה בהקשרים היסטוריים עולמיים ומקומיים ותפקידו של המאייר כיוצר במארג התרבותי, אמנותי ופוליטי בישראל ומחוץ לה. בקורס 8 הרצאות בהנחיית פרופ' מישל קישקה ועמית טריינין ובהשתתפות האורחים המאיירים: דוד פולונסקי וזאב אנגלמאיר (שושקה).

הקורס הועבר בסמסטר ג' תשפ"א וזכה לביקורות חמות ותגובות נלהבות.

התשלום מתבצע אונליין – קישור לצפייה ישלח עד 48 שעות לאחר הרכישה. צפייה מהנה!

תקנון
לאחר הרכישה ישלח אליך קישור לצפייה און-ליין. הקישור הינו לשימושכם האישי בלבד ואין לעשות בו שימוש החורג מהגדרה זו כגון: העברת הקישורים לגורם אחר, צילום הסרטונים, שמירתם או הפצתם. ברכישה הנך מתחייב/ת בזאת למלא אחר הוראות התקנון. ידוע לך כי הפרה של אחד מהתנאים בתקנון זה עלולה לחשוף אותך לתביעות משפטיות בגין הפרת זכויות יוצרים.
מתוך כרזת הסרט "ואלס עם באשיר". איור: דוד פולונסקי

הרשמו און-ליין

או

השאירו פרטים

    מרצים וסגל

    פרופ' מישל קישקה
    עמית טריינין
    עמית טריינין מארח את המאייר דוד פולונסקי

    "ואלס עם אנה” נקודות דרך בעבודתו של המאייר דוד פולונסקי.

    המפגש הראשון מאפשר הצצה לעולמו של המאייר זוכה פרסים דוד פולונסקי, שבין עבודתיו ניתן למצוא את הסרטים “ואלס עם באשיר” ו”כנס העתידנים והנובלה הגרפית “אנה פרנק היומן הגרפי” . טריינין ישוחח עם פולונסקי על נקודות מפתח בעבודתו לאורך השנים ועל שני הפרויקטים האחרונים בהם מעורב: איוריו לסרטו החדש המונפש של הבמאי גידי דר “אגדת חורבן” ועל עבודתו האחרונה לספרה החדש של זוכת פרס ישראל הטרייה, נורית זרחי בהוצאת כנרת.
    * המפגש צולם לסרט דקומונטרי על פולונסקי לערוץ 11. לקריאת ראיון עם במאי הסרט אופיר טריינין

    שושקה עושה בלגן - זאב אנגלמאיר

    סיפור חייה של שושקה – מדמות מאוירת למנהיגה חברתית.

    כן, באנו להנות

    עמית טריינין על האסקפיזם באיור. על נעימות כתפיסה אסטרטגית באיור ובחירה בפסיכולוגיה החיובית באיור בהתאם להשקפת עולמו של אלן דה בוטון ובעבודות של המנחה עמית טריינין.בהרצאה יוצגו עבודות של מאיירים בינלאומים וישראלים נוספים כמו מאירה קלמן, אנדראה דקיוני, אריק קארל ואחרים.

    תולדות הקומיקס המערבי (אמריקה ואירופה)

    פרופ' מישל קישקה

    סקירה היסטורית על התפתחות הקומיקס המודרני מסוף שמאה ה-19 ועד היום, עם דגש על היוצרים החשובים שהטביעו את חותמם על כל שדה הקומיקס. ההרצאה מלווה בדימויים רבים והקשרים היסטוריים ואמנותיים. הרצאה חובה לביסוס הידע בתחום.

    הרומן הגרפי העכשווי

    פרופ' מישל קישקה

    ‫הרומן הגרפי, סוגה חדשה יחסית בשדה הקומיקס והספרות כאחד, זוכה לפריחה ולעדנה במאה הנוכחית. ״מאוס״‫, הרומן הגרפי של ארט שפיגלמן שיצא לאור בניו יורק ב‫-1986היה ללא ספק החלוץ בתחום‫. ‫הוא קןמיקס אוטוביוגרפי על השואה ועל הדור השני הפונה לקהל בוגר. אין בו לא גיבורי בטייטס וגלימה ולא הומור. הספר זכה בפרס פוליצר היוקרתי ופתח את השער לכל היוצרים שבאו אחריו. רומנים גרפיים קיבלו מאז מקום של כבוד על מדף הספרים.

    השואה בקומיקס העולמי

    פרופ' מישל קישקה

    מאז מלחמת העולם השנייה נוכחות השואה בקומיקס העולמי תופסת חשיבות גוברת ועולה. נקודת המפנה בנושא הינו ללא ספקיצירת המופת ״מאוס״ של ארט שפיגלמן. בצרפת, ארה״ב ויפן וכמובן גם בארץ, יוצרים רבים מטפלים בשואה מזוויות מגוונות, היסטוריות ואישיות. סקירה של היצירות המשמעותיות ועל השפעתן.

    קריקטורות וחופש ביטוי

    פרופ' מישל קישקה

    הקריקטורה הפוליטית מלווה את העיתונות כחלק אינטגרלי מראשית התפתחותה‫. קריקטוריסט הוא פובליציסט שמבטא דעה בצורה חזותית‫. אבל במאה הנוכחית קריקטורות של הנביא מוחמד בעיתון דני עוררו מהומות עם הרוגים‫, בוצע טבח מזעזע במערכת השבועון הפריזאי הסאטירי שארלי הבדו‫, העיתון ניו יורק טיימס החליט להפסיק לפרסם קריקטורות בעקבות גל תגובות ברשתות החברתיות‫.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ השאלה היא מי יגדיר את גבולות חופש הביטוי‫, החוקים‫, העורכים‫, הקריקטוריסטים עצמם‫, ההמון הזועם‫, הטרור‫?‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

    “הדור השני: דברים שלא סיפרתי לאבא”

    פרופ' מישל קישקה בהרצאת הסיום חושף את מאחורי הקלעים של ספרו "הדור השני – דברים שלא סיפרתי לאבא" שתורגם לשפות רבות בעולם ונמצא בימים אלה בעיצומה של אדפטציה לסרט אנימציה. שני סרטים דוקומנטריים כבר נוצרו עקב הספר ועבודות תזה נכתבו עליו באוניברסיטאות בארץ, בארה״ב ובגרמניה.

    הרשמו און-ליין

    או

    השאירו פרטים

      קורסים נוספים שיעניינו אותך