שיחי גלריה בזמן מלחמה | באר שבע

מפגש מקוון

כרטיס
11.12.2023
18:00 - 19:30
ללא עלות בהרשמה מראש

רכישה

שיחי גלריה בזמן מלחמה | באר שבע

"ענין משפחתי" – אליהו אריק בוקובזה – תערוכת יחיד במוזיאון לתרבות האסלם ועמי המזרח, באר שבע. שיחה בין האוצרת ד"ר שרון לאור והאמן.

"כרומטיק" , תערוכה מוזיאלית ראשונה לאמנית נירית טקלה במוזיאון הנגב לאמנות. שיחה בין האוצר רון ברטוש, ד"ר טל דקל והאמנית.

על התערוכות

עניין משפחתי – אליהו אריק בוקובזה, המוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח באר שבע
התערוכה פותחת צוהר להיסטוריה ולתרבות של הקהילה היהודית התוניסאית בסוף המאה ה־19 ותחילת המאה ה־20, אגב התמקדות בסיפור האישי של הורי האמן שעברו מתוניסיה לפריז ומשם עלו לישראל. התערוכה מזמינה את המבקרים להיכנס לבית של משפחה יהודית טיפוסית מהעיר תוניס, והיא מתבססת על סיפורים, רסיסי זיכרונות, ממצאים מהשטח וחומרים ארכיוניים מהמורשת המשפחתית של האמן וממורשת הקהילה היהודית של תוניסיה.

"כרומטיק", מוזיאון הנגב לאמנות מציג את תערוכתה המוזיאלית הראשונה של נירית טקלה, מהאמניות הבולטות בשדה הציור העכשווי בישראל. ציוריה של טקלה מדברים בה־בעת בלשון יחיד ובלשון רבים, כאשר הם מתחילים מן הפן אישי וממשיכים אל עבר משמעות חברתית ותרבותית, הכרוכה בזהותה כבת קהילת ביתא ישראל. התערוכה כרומטיק פורשת בפנינו מבט מקיף על יצירתה של טקלה דרך מבחר ציורים המייצגים את ייחודיות שפתה האמנותית ואת מגוון הנושאים שנמצאים בלב עיסוקה האמנותי.

מפגש מקוון ללא עלות, בהרשמה מראש במייל liatli@mta.ac.il או בטלפון 052-6460880
דימוי: פרט מתוך התערוכה של נירית טקלה קרדיט לצילום: לנה גומון