שיח גלריה בזמן מלחמה | גלריה לאמנות עין הוד ומוזיאון ינקו דאדא

מפגש מקוון

כרטיס
27.11.2023
18:00 - 19:30
ללא עלות בהרשמה מראש

רכישה

שיחי גלריה בזמן מלחמה | עין הוד

"כאילו חיכו לנו אלף שנים – מקום מפלט" – גלריה לאמנות בעין הוד, שיחה בין האוצרת צאלה הדרי קוטלר והאמנים מתן בן טולילה ותמר שפר.
מקבץ התערוכות עוסק במתח שבין מקום מפלט למקום שנפלטים ממנו, במבט היסטורי על גרעין המייסדים של כפר האמנים עין הוד ובשאלות אוניברסליות עכשוויות שבוחנות כיצד מקום מפלט לאחד הוא מקום פליטות לאחר.

בהשתתפות: ארז אוזן, אנה איילת אפל, בתיה איזנוסר ג'אנקור, סאלח אלקרא, מתן בן טולילה, יוסי וקסמן, גיא סער רוסו, עוזי עמרני, חיימי פניכל, לילך פלד צ'רני, ענת רוזנסון בן-חור, טליה שאנון מוזס, תמר שפר, דניאלה שריה, אמיר תומשוב, תמרה תורג'מן, סאהר מיעארי, יונתן בלום, אלכס בן ארי, נטלי אפריאט, רענן טל, לילך פלד צ'רני, דבורה ספז, אמיר תומשוב, דן לוין, סוף ניקריטין, סלאח אלקרא, נובויה ימגוצ'י, נחמה לבנדל + עשרות אמני עין הוד באוסף אמנות המוצג לראשונה לקהל.

"צל של ציפור חולפת" – תערוכתה של אסנת בן דב שהועברה מגלריה בארי למוזיאון ינקו דאדא, עין הוד. שיחה עם האוצרת סופי ברזון-מקאי, מנהלת המוזיאון רעיה זומר-טל והאמנית. תערוכת יחיד לאסנת בן דב, צלמת, שהוצגה בגלריה בארי ונשרפה כליל יחד עם הגלריה ב-7 באוקטובר.

עבודתה של בן דב מספרת על פעולת הקשבה ממושכת ואינטימית, שיחה ארוכת שנים עם סט טבע-דומם, המגיב למהלך חיים שמביא ומוציא מביתה ספר וקערה, חרק, פרח בר או מתורבת, כלי זכוכית גבוה או נמוך, מפית או מפה; חפצים שקשורים להיסטוריה האישית-משפחתית שלה או שנקשרו לתוכה באקראיות מסוימת. עבודתה הפיוטית עם אור מעוררת מחשבות על מוזיקה ונשימה – אור כבד וחם או קר וצלול, צליל עמוק של צ'לו מהדהד במרתף, נשיפת חליל צד באור הבהיר של עליית גג, נשימה כבדה מתחלפת באד על חלון. ריחו של זמן עוצר מלכת, צלילים גבוהים של כלי קשת.

הפקת התערוכה המחודשת והצגתה במוזיאון במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד, התאפשרה בזכות תרומות של אנשים וגופים נפלאים שנרתמו לסייע: קרן "בשביל האמנות", ע.ר. הדפסות, רע בית מלאכה לצילום, ואמון יריב.

מפגש מקוון ללא עלות, בהרשמה מראש. להרשמה במייל liatli@mta.ac.il או בטלפון 052-6460880

דימוי: מראה הצבה, גלריה לאמנות עין הוד. צילום: אורית סימן טוב