שובר.ת שוויון: סיור אמנות במוזיאון העיצוב, חולון

סיור אמנות

כרטיס
11.03.2024
13:00 - 14:30
80 ש"ח

רכישה

פרטי אירוע

סיור בתערוכה רחבה וראשונה מסוגה העוסקת בקשר בין עיצוב ומגדר, והשפעתם על היבטי זהות וחברה, בהדרכת האוצרות.

התערוכה בוחנת כיצד עיצוב, הנמצא בכל מקום, משפיע בדרכים חמקמקות על תפיסותנו הפרטיות והקולקטיביות. הוא לעיתים מסייע בקיבוע תבניות וסטריאוטיפים, מדיר ומסליל. אך באותה המידה, עיצוב יכול להוביל את הפתרון: להגמיש תבניות והגדרות חברתיות, להסיר מחסומים מחשבתיים, ולאפשר מענה מותאם לצרכים של כולנו.

דמיינו עולם שבו חנות בגדי תינוקות לא מחולקת לצבעי ורוד וכחול. תארו שלא היה משתרך תור קבוע בשירותי הנשים, כי תכנונם היה מותאם לשימוש ממושך יותר, לעומת גברים. ומה אם אבן השפה הפונה "לאם ולתינוק" לא הייתה מקבעת סטראוטיפ לפיו נשים שייכות למרחב המשפחתי, ובכך מעמיקה את הדרתם של הגברים, כשאינה פונה כלל לאבות? מגדר הוא מושג שנוגע לכולנו: משפיע על כולם ועל כולן.

בתערוכה מעל ל-120 פרויקטים עכשוויים מהארץ ומהעולם, החל ממוצרי מדף ופיתוחים טכנולוגיים רפואיים ועד לעיצוב ביקורתי ופוליטי, לצד מיצבים אינטראקטיביים ודוגמאות אייקוניות מן התרבות הפופולרית. יחד, הם יאפשרו מבט רחב על רכיבי זהותנו ותפיסת העצמי אל מול החברה וביחס אליה ויעלו את המודעות לכך שהמגדר הוא חלק בסיפור של כולנו.

מעבדת העיצוב שאצרה נגה שמשון, תוקדש להנגשת הנושא לילדות ולילדים דרך ספרות ומשחק, ותכלול ספרייה ייחודית של "ספרות שווה" שנעשתה בשיתוף טל ברייר בן מוחה, מייסדת ארגון "מנהיגותה". בנוסף תכלול "המעבדה" משחק חופשי תלת ממדי שנעשה בשיתוף המאיירת ענת וורשבסקי.

אוצרות: מיה דבש, עדי המר יעקבי, רונה זינגר
יעקבי וזינגר זכו בציון לשבח ומענק למחקר אוצרותי בית לאמנות ישראלית לשנת 2023

*עלות הכרטיס לסיור לא כולל את כרטיס כניסה למוזיאון

דימוי: Ulla-Stina Wikander, Sewing Machine And Tools