פותחים את המועדון: רותי דירקטור ואבי לובין בשיחה על אאוטסיידרים

► מפגש מקוון

כרטיס
02.05.2022
18:00 - 18:45
ללא עלות, בהרשמה מראש

רכישה

פרטי אירוע

אבי לובין ורותי דירקטור בשיחה על אאוטסיידרים ואינסיידרים בעולם האמנות הישראלית: על יצירה מחוץ למעגלי עולם האמנות המקובלים ועל המתח שבין מרכז לשוליים. מפגש מקוון, פתוח לקהל, לקראת פתיחת הקורס הייחודי "המועדון הסגור: עולם האמנות והשוליים שבפנים"

רותי דירקטור, אוצרת אמנות עכשווית, מוזיאון תל אביב לאמנות; מבקרת אמנות ומרצה לאמנות. ב-2013 אצרה את התערוכה "במעגלים אחרים. אאוטסיידרים, נאיבים, אוטודידקטים" במוזיאון חיפה לאמנות, וב-2021 את התערוכה המוזיאלית הראשונה של מלך ברגר בן ה-95 ("מלך ברגר: התנאי לשגשוג האנושות"). חוקרת, מחפשת ונמשכת לאמנות שנעשית מחוץ למעגלים המרכזיים של עולם האמנות.

אבי לובין, אוצר וחוקר אמנות עכשווית, החל מ 2018 אוצר של גלריית המדרשה – הירקון 19, עורך מייסד שותף של מגזין תוהו. לעולם האמנות העכשווית הגיע לאחר שסיים תואר שני במשפטים והתמחה בבית המשפט העליון אצל השופט תיאודור אור ועבד כעוזר משפטי של השופטת ומבקרת המדינה מרים בן פורת. לובין החל לאצור תערוכות רבות בארץ ובעולם, בין היתר בביתן הישראלי בביאנלה ה-58 בונציה, במוזיאון ת"א (ביתן הלנה רובינשטיין), בגלריה הלאומית של קוסובו, ב-apexart, ניו יורק, וב-Kunstverein Kunsthaus בפוטסדם, גרמניה.

סדרת ההרצאות בקורס תעסוק באמנות שנוצרת ומתקיימת מחוץ לסדרים האמנותיים המקובלים, ובאופן שבו היא נאספת לחיק עולם האמנות. הקורס ידון ביחסים המורכבים בין אאוטסיידריות, על סוגיה השונים, ובין עולם האמנות. ההרצאות יציגו את התנועה של השוליים אל המרכז ואת המרכז שמחבק את חגורות הפריפריה שלו: הגיאוגרפיות, המגדריות, האתניות והמנטליות. על אמנות – באשר היא, מחוץ לזרמים המרכזיים, ועל המשמעות של היות מחוץ למרכז עבור האמנות הישראלית. המרצה בקורס: רותי דירקטור. אורחים: עידית טולידאנו, נעה לאה כהן, ד”ר אמיתי מנדלסון, ארנה קזין.

לסילבוס המלא: "המועדון הסגור: עולם האמנות והשוליים שבפנים"

דימוי: משה אלנתן, ללא כותרת, 1955-6