ביקור בסטודיו של האמנית הילה לביב, סיור מודרך בתערוכה "מתפרה" וביקור ביריד ספרי אמן בארטפורט

סיור אמנות

כרטיס
02.03.2022
11:30 - 13:00
80 ש"ח

רכישה

פרטי אירוע

ביקור בסטודיו של האמנית הילה לביב, סיור מודרך בתערוכה "מתפרה" וביקור ביריד ספרי אמן בארטפורט

ביקור בסטודיו של האמנית הילה לביב, שנבחרה מבין בוגרות ובוגרי התואר השני לתוכנית הרזידנסי של בצלאל במשכנו בתל אביב. לאחר מכן נמשיך לסיור מודרך בגלריה בצלאל לאמנות עכשווית בתל אביב (הרצל 119, תל אביב) ומפגש עם פרופ' דור גז, אוצר התערוכה "מתפרה" וראש התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל. נסיים ביריד ספרי האמן של ארטפורט.

על התערוכה
עיקרון מנחה מרכזי בפעילות גלריה בצלאל לאמנות עכשווית מתבסס על התפיסה שלפיה הפעילות של יוצרות.ים אינה מנותקת מהעולם אלא תמיד מושפעת מן האקלים האינטלקטואלי, הערכי והתרבותי של הזמן והמקום. גישה זו מקבלת משנה תוקף במשכנה הייחודי של הגלריה, ברחוב הרצל 119 ,ששימש בעבר
כמתפרה, כמו גם בתוכנית התערוכות ובפעילות הנלווית אליהן.

רחוב הרצל נחשב לרחוב הראשון שנבנה ב"אחוזת בית" – לימים תל אביב – בשנת 1909 .הוא שימש נקודת מעבר בין "העיר העברית הראשונה" שהוקמה על מישור, לבין יאפה, שנבנתה על צלע צוק. כיום רחוב הרצל וסביבתו הם אזור מגוון מבחינה תרבותית, אתנית וחברתית ומחבר בין מהגרים ובין מקומיים. זוהי שכונה תעשייתית באופייה, שחיי היום־יום בה מתנהלים בסביבה של אתרים היסטוריים, מפעלים, גלריות ומבני מגורים. בהתאם לכך, אשכול התערוכות הראשון מתמקד בהיסטוריה של מבנה הגלריה, שבמקורו נבנה כמפעל טקסטיל עבור חברת בגדי הים "דיווה" ועבר לפני שנתיים הסבה לכיתות סטודיו של התוכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל ולגלריה.

על האמנית
הילה לביב, אמנית רב-תחומית, חיה ועובדת בתל אביב. עבודותיה נובעות ממרדף נואש אחר רוחות רפאים ועוסקות בשאלת השחזור של עולם שנעלם, תוך שימוש רדיקלי בחומרים ארכיוניים, שקמים לתחייה. מנעד העבודות של האמנית נע כולל: וידאו, קולאז'ים עשויים בקפידה והצבות בחללים מסוגים שונים כמו קובייה לבנה, בית נטוש, ספריות ומוזיאונים היסטוריים. לביב הציגה בחללים ובמוזיאונים בישראל ובאירופה: המשכן לאמנות בעין חרוד, חדר הספרייה בורבורג-האוס בהמבורג ומוזיאון דלרנה, פאלון שבדיה (בשיתוף עם המוזיאון היהודי שטוקהולם).

על יריד ספרי האמן בארטפורט
את הסיור נסיים ביריד ספרי האמן של ארטפורט ובו למעלה מ-300 ספרים של יותר מ-200 אמנים. רבים מהספרים הם אובייקטים אמנותיים ייחודיים שעומדים בפני עצמם ומרחיבים את פעילותו של האמן, חלקם מלווים תערוכות, חלקם מסכמים תקופה וכולם פותחים צוהר לעולם חדש שמתקיים בין הדפים.

דימוי: שיר רז, ללא כותרת, 2022. צילום: ברק רובין

 *מספר המשתתפים בסיור מוגבל.