סיור בתערוכת הבוגרים "הפראה" ומגזין III בהדרכת כרמית גלילי

סיור אמנות

כרטיס
07.07.2023
11:30 - 13:30
80 ש"ח

רכישה

סיור אמנות במוזיאון יפו העתיקה ובמגזין III 

תכנית הסיור

סיור מודרך במוזיאון יפו העתיקה בתערוכה "הפראה" הכולל מפגש עם האמנים מונה אורן, פסי גירש ואסי משולם, ולאחריו סיור לגלריה מגזין III בתערוכה "בריקדות" בהדרכת אוצרת ומנהלת הגלריה כרמית גלילי הכולל מפגש עם האמן סאהר מיעארי.

אודות התערוכה "בריקדות"
תערוכה קבוצתית של ארבעה אמנים.ות – אבשלום, גסטון צבי איצקוביץ, שחר יהלום וסהאר מיעארי מוצגת במגזין III (אוצרת: כרמית גלילי). התערוכה עוסקת ביחסים שבין התנגדות לבניה. בעוד שהדימויים הוויזואליים האסוציאטיביים שמעלה המושג התנגדות הם של זגוגיות מנופצות, שריפה והרס, הרי שהתנגדות אינה עומדת תמיד בסתירה למבני הכוח. גם כשהיא פועלת נגדם היא חלק מהם, חולקת איתם שיטות, חומרים וצורות, מתקיימת בשוליהם או משכפלת אותם בתוכה. בחודשים האחרונים ההווה הישראלי ממחיש זאת היטב.

אודות התערוכה "הפראה"
התערוכה "הפראה: מבטים על עידן האנתרופוקן" בוחנת את האתגרים של התקופה הנוכחית מתוך הסדק שבין הייאוש לתקווה לנוכח שלל מודלים ותרחישי אקלים קיצוניים המאיימים להכריע את האנושות. שמה של התערוכה (באנגלית: REWILDING) מתייחס למונח מדעי לשיקום מערכות אקולוגיות והשבת טבע פראי. האמנים.ות בתערוכה מציבים אפשרות לסדרים חדשים של יחסים בין האדם לאדמה ובין הגולמי למעובד – הממזגים בין הממושטר והתרבותי לבין הפראי. התערוכה מציגה טשטוש גבולות בין עולם החי והאנושי, איחוד בין הטבעי למלאכותי וזליגה של הפיזי לעבר המטאפיזי. וכך, מתוך הצורך או ההכרח למצוא או להמציא צורות חיים חדשות, מופיעים יצורים היברידיים, דמויות וצורות חיים המהדהדות את חוסר ההתאמה המתהדק בין האדם והטבע וגם בין האדם לבין עצמו.

בהשתתפות: מונה אורן, ניבי אלרואי, בני אפרת, מיכל בלייר, מיכל בראור, פסי גירש, קרן גלר, שגית זלוף נמיר, עלמה יצחקי, דנה לוי, אלה ליטביץ, אסי משולם, סיוון נשרי, תומר ספיר, הילה עמרם, עינת עריף גלנטי, אנה פרומצ'נקו, מורן קליגר, רונן רז, נעה רז מלמד, יעל תורן.

דימוי: בריקדות, מראה הצבה, מגזין III