סיור בתערוכות "מוזיאון מאיר אגסי" ו-"דרגות האהבה"

סיור אמנות

כרטיס
12.05.2021
19:00-17:00
70 ש"ח

רכישה

פרטי אירוע

*הסיור מלא*

17:00 נתחיל את הסיור בבית האמנים תל אביב, בתערוכה "דרגות האהבה" ומפגש עם האמנית אניסה אשקר. אוצרת: אורלי הופמן
בשנת 2019, במשך שישה חודשים, התעוררה אניסה אשקר מדי בוקר לצלילי השפה הצרפתית בעיר, שהייתה לבירתה הבלתי מעורערת של הרומנטיקה ושל האהבה – פריז. שישה חודשים התגוררה בטריטוריה ניטרלית, ללא משא הלאום, ללא שניות הזהות והלשון, במקום ששימש עבורה כארץ פרזות, כמחוז נעדר סנטימנטים של מסורת, של תרבות ושל גבולות, מקום חף ממחויבות ומחובת הוכחה, נטול שורשים מעגנים, מכבידים ומושכים כלפי מטה; עיר שהזרות היא מעלתה, ואי השייכות אליה זימנה לה את החירות להתאוות, להשתוקק ולחלום.
זה המקום שבו בחרה אשקר לבחון ולחקור את 14 דרגות האהבה. (תערוכת פרס רוזנבלט 2020. נעילה: 15.5)

לאחר מכן נסייר בתערוכה "ידיים טובות", אמנית: דליה זרחיה, אוצרת: הגר רבן.
התערוכה ידיים טובות של דליה זרחיה בבית האמנים תל אביב, מציגה סדרת עבודות חדשות הסבות סביב הקשר שבין חפצים וזיכרון – הן זה הפרטי של האמנית, והן הזיכרון הקולקטיבי של חברה אשר תרבותה החומרית משתנה לבלי היכר. זהו מיצב פיסולי רציף, המהווה נקודת שיא משמעותית של עיסוקה המתמשך של זרחיה בחיבור בין הווה לעבר באמצעות השימוש בחומרים, באובייקטים ובמלאכות-יד אשר עוברות אט-אט מן העולם.

+ נבקר גם בתערוכתה של ענבל מלכה – "ואני רק רציתי לפסוע" (אוצרת: גלית סמל) המוצגת בבית האמנים.

18:00 מבית האמנים נצעד אל הלובי מקום לאמנות שמארח את "מוזיאון מאיר אגסי", אוצרות: ליאוני שיין ואורית מור. 
ב-1992 שוחח מאיר אגסי עם האמנית הצרפתייה אנט מסאז'ה האמנית הצרפתייה, לקראת כתיבת מאמר על עבודתה, וסיפר לה על תחומי עיסוקיו השונים. בתגובה העירה מסאז'ה, שאגסי הוא מעין "מוזיאון של איש אחד". הרעיון שהתגלגל בראשו של אגסי כבר זמן מה לפני כן, החל להתגבש מאותו רגע כפרויקט בשם "מוזיאון מאיר אגסי". פרויקט המוזיאון הוא ארגון-על מושגי, מעין מבנה העשוי תאים רבים, שיכול להכיל בו-בזמן את הפרקטיקות השונות שבהן עסק: רישום, יצירת ספרי אמן, אסמבלאז'ים, עבודה ארכיבאית, פריטי אספנות וכתיבה על אמנות. בנוסף, הפרויקט סיפק לאגסי מסגרת לבחינת רעיונות שהעסיקו אותו לאורך השנים באמצעים פלסטיים וטקסטואליים.

הסיור מוגבל ל-25 משתתפים, הקדימו להירשם – עדכון: הסיור מלא, תודה לכל המתעניינים ולכל הנרשמים. 

++ מומלץ: בתאריך 9.5 תתקיים הרצאה מקיפה על מאיר אגסי מפי האוצר יניב שפירא, משלימה לסיור. לרכישת כרטיס

דימוי: ימין: מאיר אגסי, שמאלה למעלה: דליה זרחיה, שמאלה למטה: אניסה אשקר