סיור במוזיאון ת"א בתערוכות הפיסול: דרורה דומיני, דלית מתתיהו והילה טוני נבוק

סיור אמנות

כרטיס
25.01.2023
11:00 - 13:00
70 ש"ח

רכישה

סיור מודרך במוזיאון ת"א לאמנות בתערוכות הפיסול: "צידה לדרך ארוכה" עם האמנית דרורה דומיני והאוצרת דלית מתתיהו, ובתערוכה של הילה טוני נבוק "דרך החלון", בהדרכת האמנית.

על התערוכות

דרורה דומיני: צידה לדרך ארוכה
זוכת פרס רפפורט לאמנית בכירה, 2020
אוצרת: דלית מתתיהו
עוזר לאוצרת: טל ברויטמן

תערוכתה המקיפה של הפסלת דרורה דומיני (נולדה 1950, קיבוץ מרחביה) פורשׂת ארבעה עשורים של עשייה, משנותה־80 של המאה ה־20 ועד היום. מבחר מעבודותיה מוצב בחלל הגלריה כשדה פיסול מורחב, הפורע את הכרוניקה של מוקדם ומאוחר. בגישתה הייחודית לפיסול, דומיני חוקרת את ההבדלים בין שולחן, כיסא, פיגום, נדנדה, ארון, משרבייה או שלד חיה, ובו־בזמן חושפת את התבנית המשותפת להם. עולם הדומם שהיא יוצרת מתייחד בארגון המתחים בין מרחק וקִִרבה, אלה שבבית ואלה שבחוץ. הופעת הפיסול של דומיני בזירת האמנות הישראלית הניעה דיון ביקורתי באתוס הגברי של הפיסול המקומי, תוך בחינת כושרו של הקול הנשי לחולל בו תפנית. מבט לאחור על מכלול עבודתה מבהיר את תפקידה כמחנכת ופורצת דרך לאמניות ולאמנים של הדורות הבאים.

הילה טוני נבוק: דרך החלון
זוכת פרס רפפורט לאמנית ישראלית מבטיחה, 2020
אוצרת: ענת דנון סיון
עוזרת לאוצרת: עדי גרוס

חומרים תעשייתיים וחפצי יומיום משמשים בעבודתה של הילה טוני נבוק ליצירת מבט חתרני והומוריסטי על עיצוב המרחב העירוני בישראל, תוך מזיגה עקמומית בין האסתטיקה של המודרניזם וגלגוליו לבין מופעיו המקומיים. מרכזים מסחריים, בנייני דירות משותפים ושכונות "בנה ביתך" בין חדרה לאשדוד, הם דוגמאות למרחבים שמהם היא שואבת השראה. בתערוכה מציגה נבוק עבודות חדשות בווידיאו ובפיסול, המתמקמות באזורי הסף שעל קו הגבול בין חוץ לפנים ובין הפרטי לציבורי. מחוות גופניות של הסתננות, פריצה או היחלצות, שהיא מבצעת על פני חזיתות של בניינים מסחריים או במבואות כניסה לבנייני דירות, עשויות להתפרש כניסיונות חדירה למערכת או כצורות של התנגדות והפרעה לסדר הנתון.

*עלות הסיור לא כוללת את הכניסה למוזיאון.
*מספר המקומות מוגבל

דימוי: דרורה דומיני, מתוך התערוכה.