סיור אמנות לחיפה ולעין הוד: מוזיאון חיפה, מוזיאון ינקו דאדא וגלריה עין הוד

סיור אמנות

כרטיס
22.03.2023
10:00 - 16:30
290 ש"ח

רכישה

סיור אמנות יומי לחיפה ולכפר האמנים עין הוד, ומפגש עם אוצרים ואמנים.

תכנית הסיור:

07:50 יציאה מחניון המכללה האקדמית (רחוב חבר הלאומים 10, יפו)

08:35 איסוף מכביש החוף ליד תחנת הדלק (סינמה סיטי גלילות)

10:00
"הטבע נתן מוזיאון – אני נתתי את הגוף", גלריה לאמנות עכשווית, עין הוד
מפגש עם האוצרת צאלה קוטלר הדרי בגלריה לאמנות בעין הוד בתערוכה "הטבע נתן מוזיאון – אני נתתי את הגוף" – גילוי, חשיפה וקריאה מחודשת של פרק משמעותי בתולדות הפיסול הישראלי: הביאנלות לפיסול עין הוד שהתקיימו בשנות ה-90 בכרם הזיתים למרגלות הכפר. בתערוכה יוצגו אובייקטים בשפות ובחומרים שונים לצד עבודות דו ממד, סאונד ו-וידאו. עוד יוצגו עבודות פיסול שהוצגו בביאנלות לפיסול בשנות ה-90, ושרדו את מרחק הזמן. ההכרות עם הביאנלות לפיסול עין הוד מעלה שאלות על הפיסול הישראלי ועל הקשר שבין טבע, אובייקט וגוף.

בהשתתפות: אברהם אילת, יעל בלבן, רוני בן צבי, דרור גולדברג, עמר גולדברג, טמיר חן, מארק יאשאייב, טוביה יוסטר, פני הס יסעור, נחמה לבנדל, הדר מיץ, בעז נוי, איריס סינטרה, סימה סלונים, גד צ'רני, אורי קצנשטיין, אלינה רום כהן, נעה ריצ', עמית שעל, שלומי שוורצברג

עוד במקבץ התערוכות: "רשת" – תערוכת יחיד לאמן רוני בן צבי, מקבצים מגוף העבודות שהותיר אחריו האמן שעסק בפיסול חוץ, דו מימד וגם מי שיזם את הביאנלות לפיסול בעין הוד, כנגד כל הסיכויים וללא גיבוי משמעותי (אוצרות: צאלה קוטלר הדרי ואלמוג גז). "שפת הפיסול (אוצרת: אלמוג גז) – אמני אגודת עין הוד בפרשנויות שונות למסורת הפיסול המקומית שהולידה למעלה מ-150 פסלי חוץ הפזורים במרחב הציבורי בעין הוד.

11:00
"קרעים", מוזיאון ינקו דאדא
סיור מודרך במוזיאון ינקו דאדא וביקור בסטודיו של מרסל ינקו עם האוצרת ניצן שובל אבירי. מקבץ התערוכות קרעים מביא לידי ביטוי אמנותי תהליכים של חיבור ואיחוי נפשי וגופני בעקבות קרע או טלטלה באמצעות חיבור חדש של חפצים, שיקום ובנייה של שסעים, התמודדות עם פרדה הקורעת את הנפש. כל קרע שנפער מביא לתהליך של החלמה וריפוי וכל חיבור בין חלקים יוצר מהות חדשה ואופטימית.

התערוכות במקבץ: אמי ספרד: "אני עומד לגעת לך בלב" , אסיל אבו עואד: "אחיזה" (אוצרת: ניצן שובל אבירי). לילך מדר: "המקדש ההיגייני" (אוצרת: אביטל כץ). "בא לדאדא דיאלוג מרסל ינקו – אריה ברקוביץ", קיר אמן – פולי בלום: "מקדש מעט" (אוצרת: רינה גנוסוב). תצוגת האוסף של האמן מרסל ינקו – 70 שנות יצירה.

עוד על הסטודיו של מרסל ינקו כאן.

13:00 הפסקת צהריים (זמן חופשי בואדי ניסנאס)

14:00
"מדדים חיוניים: דופק וקצב נשימה באמנות עכשווית", מוזיאון חיפה לאמנות
סיור במוזיאון חיפה לאמנות בהדרכת טל געש. מקבץ התערוכות "מדדים חיוניים" (אוצר: ד"ר קובי בן-מאיר) בוחנות לעומק את הגוף האנושי. בתערוכה מוצגות עבודות של 14 מבכירי היוצרות והיוצרים בארץ ובעולם. פעולות גופניות של שאיפה ונשיפה, זרימת הדם ודופק הלב מקבלות ביטוי חזותי וקולי ומעצבות את צורת העבודות, המאפשרות התבוננות במנגנון הפעולה של הגוף בעודן משקפות את מה שמתחולל מחוצה לו.

"מחוות ומכשירים", תערוכה של הצלמת חן כהן, ו"נקודת איזון", תערוכה של נגה יודקביק-עציוני.
סדרת העבודות החדשה של חן כהן פותחת צוהר לשִגרה הרפואית לה היא נדרשת ומתעמקת ברגעים של רוך וחמלה במפגש עם הצוות הרפואי – ואצל נגה יודקביץ-עציוני גוף האדם מקבל ביטוי מרומז בסדרת פסלים על סף קריסה, הממחישים מעט משבריריותו של האדם.

15:30
"ארוחת זרים", מפגש עם האמנים שחר סיון ורועי כהן, מוזיאון חיפה לאמנות
התערוכה ארוחת זרים נולדה בחממה לאמנות מקום (אוצר: עוז זלוף) והיא תוצר של פרויקט שחקר את משמעויותיהם של אוכל ואכילה לזהות האישית, וחלקם ביצירת קבוצה. ספר מתכונים, הדפסי עץ ושולחן עמוס באוכל מפוחם הם כמה מהתוצרים של המסע המשותף של האמנים עם שישה זרים שחלקו איתם ארוחות וזיכרונות.

16:30 נסיעה חזרה לתל אביב (18:00 שעת הגעה משוערת).

מספר המשתתפים בסיור מוגבל.
דימוי: מארק יאשאייב, ללא כותרת (חטיפת הנשים הסביניות), 2017 באדיבות גלריה ברוורמן והאמן. מתוך התערוכה בגלריה לאמנות עכשווית, עין הוד