סיור אמנות בבית ראובן, בית ליבלינג וביקור סטודיו אצל דליה זרחיה

סיור אמנות

כרטיס
27.02.2023
11:00 - 13:30
150 ש"ח

רכישה

סיור אמנות בבית ראובן, בית ליבלינג וביקור סטודיו אצל דליה זרחיה.

תכנית הסיור:

  • ביקור בתערוכה כיסוי וגילוי ומפגש עם האמנית מיכל נאמן בבית ראובן (אוצרת: עדנה ארדה)
    בתערוכה של האמנית מיכל נאמן, כלת פרס ישראל, על עשרים עבודות בטכניקות שונות, החל משנות השבעים, חלקן מוצגות לראשונה.
    בעבודותיה של מיכל נאמן נוכחת תמיד המילה. מילה יחידה או צירוף לשוני, חידוד לשון או משחק מילים, ציטוט או כמעט ציטוט הדורש פיענוח.
    תופעה מרכזית זו ביצירתה העלתה בתודעה את מסתו הידועה של ביאליק "גילוי וכיסוי בלשון" משנת 1915 והעבודות לתערוכה נבחרו בהשראת מסה זו והרעיונות שבהם היא עוסקת.
  • מפגש בהדרכת האדריכלית והאוצרת סברינה צגלה על בית ליבלינג וזרקור על התערוכה :"מניפסט השדה העירוני" עם האדר' פרופ' יעל מוריה.
    בית ליבלינג – מרכז העיר הלבנה הוקם ביוזמת עיריית ת"א יפו וממשלת גרמניה לקידום וחשיפת תחומי האדריכלות, השימור והפיתוח העירוני, בדגש על האדריכלות המודרנית. זהו מרכז תרבות המשלב מחקר, לימודים תצוגה ועוד. בסיור נכיר את הבניין וההיסטוריה שלו בדגש על תפיסת החלל והמרחב בו.
    בחדר הפרויקטים מוצגת כעת תערוכה של סטודיו MA "מניפסט השדה העירוני" באוצרותה של אדר׳ סברינה צגלה ובסיור נפגוש את אדריכלית הנוף יעל מוריה ממשרד מוריה אדריכלים בו פועל הסטודיו. בתערוכה מבקשים סטודיו מא לחשוב מחדש את המרחב הציבורי כשדה עירוני, באמצעות העשבים השוטים.
    סברינה צגלה היא אדריכלית, אוצרת וחלק מהצוות המייסד של בית ליבלינג. בין הפרויקטים שאצרה תערוכת הקבע "יוצאת מהכלל: העיר הלבנה – מורשת יומיומית", "פתוח לרגל שיפוצים" אתר בניה לימודי, סדרות של הרצאות וקבוצות קריאה. כיום היא אוצרת את חדר הפרויקטים ותכנית הרזידנסי כפלטפורמות לדיון ופעולה סביב תהליכים המתרחשים בעיר. בנוסף היא בעלת סטודיו לעיצוב ואדריכלות.
  • ביקור סטודיו אצל האמנית דליה זרחיה.
מספר המשתתפים בסיור מוגבל.
דימוי: מניפסט השדה העירוני, בית ליבלינג