סדנה מרוכזת בכתיבה אוצרותית עם ארנה קזין

סדנת כתיבה

לבוגרי תכניות אוצרות
13.01.2023
3 מפגשים, 9:00 – 15:00
1,400 ש"ח

רכישה

פרטי אירוע

*הסדנה מלאה – ניתן להכנס לרשימת המתנה*

סדנה מיוחדת לכתיבה אוצרותית עם ארנה קזין – פתוחה להרשמה לבוגרי תכניות אוצרות בארץ ובעולם בלבד.

הסדנה תתקיים בשלושה מפגשים בימי שישי (כל מפגש 6 שעות) במכללה האקדמית ת"א-יפו.

במהלך הסדנה נקרא טקסט קיר אוצרותי של תערוכה מוכרת וידועה, ונחשוב מה יש בה, מה חסר בה, ונציע טקסט חלופי.

נעצור ונשאל שאלות יסודיות: מהו הטקסט האוצרותי – הטקסט שמתנוסס על הקיר בפתח התערוכה – מה התפקיד שלו, את מי ואת מה הוא משרת, ומה הוא מגוון האפשרויות לכתיבה של טקסט כזה. נעבור תהליך של Unlearning, נזהה את המוסכמות והדפוסים המוכרים של כתיבה אוצרותית ונשאל עליהם שאלות, נחשוב מחדש על הבעייתיות בכתיבה האוצרותית המוכרת ועל האפשרויות שעומדות לפנינו. האתגר הוא לכתוב טקסט קיר בהיר, מובן, שמעניק ערך מוסף כלשהו לעצם הביקור בתערוכה.

המשתתפים יבחרו תערוכה שהם עובדים עליה או מתעניינים בה ונעבוד על טקסט קיר אוצרותי לתערוכה הזאת, לאור העקרונות שלמדנו במפגש הראשון.

על התערוכה הנבחרת יכתבו המשתתפות גם מאמר קצר של ביקורת. נתנסה מעט בסגולות ובתכונות של כתיבת רשימת ביקורת בעלת ערך על תערוכה, ונעמיק את השליטה שלנו בכלי המחשבה והכתיבה, הדיוק והפשטות, הסיפור והתיאור, היכולת לשאול שאלות בהירות וללכת בעקבותיהן באופן שמאפשר לצופים ממגוון רחב של רמות השכלה באמנות להבין את הכתוב, להתעניין בו, ולהתקרב לאמנות שעליה ובשבילה אנחנו כותבים.

ימי שישי 9:00 – 15:00
13/1
20/1
27/1

הסדנה מוגבלת ל- 10 עד 12 משתתפים בוגרי תכניות אוצרות בארץ ובעולם.

שבועיים לפני המפגש הראשון תישלח משימת הכנה של כתיבה.

על המרצה

אָרנה קזין היא סופרת, מבקרת, מסאית, ומנחה כתיבה ספרותית-תיעודית בישראל. משנת 2007 קזין עוסקת בכתיבת ספרות ובהנחיית כתיבה. היא פרסמה את מדריך הכתיבה "לטפס על ההר, או: איך לכתוב", בהוצאת אחוזת בית. היא מנחה כותבים – באופן אישי ובקבוצות – בכתיבה של מסות, יצירות ביוגרפיות, ביקורת. בין השאר היא מנחה סדנאות בכתיבת ביקורת בתוכנית ללימודי תואר שני במדיניות ותאוריה של האמנות באקדמיה לאמנות "בצלאל" שבירושלים ובמחלקה לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר. בשנת 2009 זכתה בפרס ראש הממשלה לסופרים עבריים.