מפגש עם נבט יצחק במוזיאון הטבע וביקור בתערוכה 7.10 במוזיאון אנו

סיור אמנות

כרטיס
10.04.2024
11:00 - 13:15
180 ש"ח

רכישה

פרטי אירוע

תוכנית הסיור:
11:00 – מפגש עם האמנית נבט יצחק בתערוכה HERE BE DRAGONS במוזיאון הטבע, ת"א. אוצרת התערוכה: ד"ר ליאורה בלפורד.

התערוכה היא תולדה של פרויקט מחקר אמנותי שערכה יצחק באוספי המוזיאון בשנתיים האחרונות ומביאה לידי ביטוי את עבודת המחקר והשימור הנעשות באוספי המוזיאון והשלכותיהן על הקשר בין האדם לטבע. תהליך העבודה כלל שהות ארוכה בחדרי האוסף, מחקר מקיף אודותיו ומפגשים עם חוקרים ואוצרי אוספים במוזיאון. בתערוכה שלושה מיצבים מרכזיים, המשלבים וידאו, סאונד ופריטים מאוספי המוזיאון. בעזרת שלושת המצבים הללו יצרה יצחק מעין מוזיאון אלטרנטיבי בתוך מוזיאון הטבע, מוזיאון שבו מוצגות ״עובדות״ על הטבע (פוחלצים ופריטים אחרים מאוספי המוזיאון) לצד בדיה גמורה.

קישור למאמר של אוצרת התערוכה ליאורה בלפורד בערב רב

12:15 – מוזיאון אנו, דברי פתיחה של ד"ר אורית שחם גובר ומפגש עם אוצרות התערוכה שבעה באוקטובר כרמית בלומנזון ומיכל הומינר.

התערוכה "שבעה באוקטובר", עוסקת בתגובתה של התרבות הישראלית למלחמה. בתערוכה מוצגות עבודות אמנות ומיצב דוקומנטרי, והיא מלווה בפלייליסט של מוזיקה ישראלית, המורכב מפסקול התקופה.
התערוכה מאגדת 25 אמנים ואמניות אשר יצירותיהם מתכתבות ומהדהדות את הימים הקשים העוברים על החברה הישראלית והעם היהודי מאז השבעה באוקטובר. בתערוכה יוצגו עבודות של אמנים פעילים כיום, לצד יצירותיהם של אמנים שנרצחו בשבעה באוקטובר ובמלחמה שאחריה. בין האמנים המציגים, תושבי הדרום אשר הם ובני משפחותיהם חוו במעגל ראשון ושני את האובדן, החורבן וכאב המלחמה.

*עלות הכרטיס לסיור כוללת את כרטיס הכניסה לשני המוזיאונים

דימוי: נבט יצחק, HERE BE DRAGONS, 2023, פריים. צילום: שי בן אפרים