תמונות מעולם אחד: מפגש עם האמן צדוק בן דוד

מפגש מקוון

כרטיס
15.06.2021
20:30-19:00
70 ש"ח

רכישה

מפגש מקוון עם האמן צדוק בן דוד

במסגרת הקורס "נדודים 2021: לונדון, ברלין ניו יורק"

צדוק בן דוד הוא פסל ישראלי המתגורר בלונדון. ב-18 ביוני יפתח במוזיאון תל אביב לאמנות מיצב חדש של האמן: "אנשים שראיתי אך מעולם לא פגשתי".

לקראת פתיחת המיצב ניפגש עם בן דוד לשיחה על גוף העבודות שלו ועל הפעילות שלו כאמן ישראלי הפועל מחוץ לישראל. במפגש יתייחס האמן להשפעה הראשונית של הסביבה החדשה בה הוא פועל, להשראה מלימודיו בלונדון, לסיבות שהובילו להחלטתו לשנות כיוון ולגיבוש שפה חדשה ביצירתו.

ב-1988 ייצג צדוק בן דוד את מדינת ישראל בביאנלה של ונציה. ב-2008 הוא השתתף בביאנלה של סינגפור ויצר את המיצב "Blackfield" (שדה שחור): אלפי פרחים וצמחים זעירים מסוג פיליגרן שגולפו מתוך פלדת אל חלד ושובצו בחול לבן. צדם האחד צבוע בצבעים עליזים, וצדם האחר שחור. ב-2010 חולל בן דוד סנסציה כשהציג את תערוכת "טבע האדם" במוזיאון תל אביב. במרכז התערוכה הוצב המיצב "שדה שחור" ותורים של אלפי אנשים השתרכו בפתח המוזיאון מדי יום כדי לראות את המיצב, למעלה מ- 145 אלף איש הגיעו לתערוכה של בן דוד.

אף על פי שהסטודיו שלו בלונדון, האמן מרבה לבקר בישראל ופסליו מפוזרים בארץ, בין השאר הפסל "מעבר לתחום" בטיילת תל אביב-יפו (1989), "כי האדם עץ השדה" במצפור הפרטיזנים ביד ושם (2003), והפסל "ברוש בודד" בכניסה למוזיאון תל אביב. מומחיותו של בן דוד היא בחיתוך מתכת.

דימוי: צדוק בן דוד, צילום: Manuel Teles