יום פתוח: לימודי אוצרות עכשווית ומוזיאולוגיה תשפ"ג

מפגש מקוון

בהרשמה מראש
16.06.2022
18:00-17:00
ללא עלות

רכישה

יום פתוח: לימודי אוצרות עכשווית ומוזיאולוגיה תשפ"ג

מפגש מקוון לקראת פתיחת הההרשמה למחזור תשפ"ג בתכנית ע"ש יונה פישר, בית לאמנות ישראלית. אורך המפגש: כשעה, במהלכו תוצג תכנית הלימודים, הכרות עם צוות המרצים ויינתן מענה לשאלות. הנרשמים ליום הפתוח יקבלו קישור במייל בבוקר המפגש.

התכנית ע"ש יונה פישר ללימודי אוצרות עכשווית ומוזיאולוגיה בבית לאמנות ישראלית היא התכנית היחידה בישראל שמשולבים בה לימוד מעשי ותיאורטי-ביקורתי של תחומי המוזיאונים והאוצרות עם היכרות נרחבת ומעמיקה של האמנות הישראלית. בוגרי ובוגרות התכנית מקבלים תעודת אוצר מקצועי המוכרת על ידי משרד התרבות. התכנית כוללת לימודים עיוניים ומעשיים, סיורים וסדנאות, פרויקט גמר והתמחות במוזיאונים בישראל ובעולם.

התכנית שמה דגש מיוחד הן על תולדות האמנות הישראלית והן על הסצינה העכשווית שלה. התלמידים רוכשים כלים לחשוב מחדש ובאופן ביקורתי על המוזיאון כמוסד תרבות, על תערוכה כצורה של ארגון ידע ועל הזיקות ביניהם.

בתכנית מלמדים.ות מיטב המרצים.ות וחוקרי.ות האמנות בישראל. היא כוללת סיורים רבים במוזיאונים בישראל ומפגשים עם אנשי מקצוע בתחומי האמנות והעיצוב: אוצרים.ות, אמנים.ות, מעצבים.ות, בעלי גלריות, מנהלי עזבונות ומנהלי.ות מוזיאונים מישראל ומרחבי העולם.

אורך התכנית: שלושה סמסטרים.

צוות התכנית:
עידית עמיחי – ראשת התכנית ומנהלת בית לאמנות ישראלית.
ד”ר אסנת צוקרמן רכטר – יועצת אקדמית ומנהלת שותפה לתכנית.
ד”ר איה לוריא – מנהלת ואוצרת מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מוזיאון שותף לתכנית.
טלי תמיר – מרצה, מנחה ויועצת לבית לאמנות ישראלית.

הצטרפו לעשרות אוצרות ואוצרים, בוגרי התכנית ללימודי אוצרות עכשווית ומוזיאולוגיה, בבית לאמנות ישראלית.