בחירת האוצר: ד"ר גדעון עפרת על עליזה אורבך

► הרצאה מקוונת ופרונטלית

כרטיס
18.07.2021
20:30-19:00
70 ש"ח

רכישה

פרטי אירוע

בחירת האוצר: ד"ר גדעון עפרת על עליזה אורבך

מפגש סיום לקורס "בחירת האוצר": חוקר האמנות האוצר וההיסטוריון ד"ר גדעון עפרת בהרצאה על הצלמת עליזה אורבך, זוגתו שנפטרה בשנת 2016.

עיקר עבודתה של אורבך היה בתחום תצלומי הדיוקן והצילום התיעודי ההומני. בצילומיה עסקה אורבך במספר תימות מובילות: דיוקנים – אורבך תיעדה חלוצים, יוצאי ברית המועצות, יוצאי אתיופיה וניצולי שואה. נשים – אמהות ונשים עובדות. צילומי נוף וצילומים שליוו את כתיבתה. פרסמה אלבומי תצלומים שבולטים שבהם צולמו לאורך שנים ועסקו "אמהות" (1997), "ראשונים" (1990), "נשים בעבודה" (2003) ועוד. תצלומיה מאופיינים בהדגשת המבט האנושי לצד הדגשת מבטו של האמן על ידי הדפסת הפריים המלא (ללא חיתוך), על ידי שימוש בהדפסות שחור/לבן, ובנטייה לגרעיניות.

צילומיה של אורבך מצויים באוספים של מוזיאונים כגון מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב לאמנות, המשכן לאמנות על שם חיים אתר, המוזיאון הפתוח לצילום, המוזיאון לאמנות ישראלית, רמת גן, מוזיאון על התפר, ובאוספים פרטיים שונים כגון אוסף לוין. בשנת 2017 התקיימה תערוכה רטרוספקטיבית של יצירותיה של עליזה אורבך במשכן לאומנות עין חרוד.

על הקורס: בחירת האוצר: 12 אוצרים/ות בוחרים אמנים הוא קורס המשך לקורס בחירת האוצר שהתקיים בשנת תש"פ עם 12 אמניות ואמנים חדשים שנבחרו על ידי בכירי האוצרים בישראל. לכל אוצר/ת יש אמן או אמנית שקרובים ללבם במיוחד. אמנים שהם מלווים אותם ומתפתחים יחד איתם ושאת עבודתם הם חוקרים לאורך שנים.