אירוע סיום שנה – "שיחות עם ציירים": רוני טהרלב ויאיר גרבוז

אירוע היברידי

כרטיס
21.07.2023
10:00 - 13:30
120 ש"ח

רכישה

פרטי אירוע

אירוע סיום שנה: "שיחות עם ציירים" בבית לאמנות ישראלית

10:00 – 11:30
פרופ' דרור ורמן בשיחה עם הציירת רוני טהרלב
"Flesh is the reason oil paint was invented"
de Kooning

ציור של גוף, בפרט גוף עירום מהתבוננות, הוא פעולה פרטית עם אמירה מאוד אינטימית על העולם שלנו. לרגל תערוכתה החדשה של הציירת רוני טהרלב במוזיאון ת"א לאמנות, שמתמקדת בגוף – בפרט הגוף הנשי – מזוויות לא מוכרות, היא משוחחת עם ההיסטוריון דרור ורמן על מדוע לצייר גוף ומה תפקידו של הציור הפיגורטיבי בהיסטוריה של האמנות.

בשיחה ישאלו שאלות כגון: מדוע להתמקד בגוף, ומה ציור שמן יכול לעשות שאי אפשר לעשות בלעדיו? איך השתנתה תפיסת העירום שלנו עם הזמן ואיך בטאו יחס לגוף ולמגדר דרך ציור בתקופות שונות. מה קורה במתח שבין אמן ומודליסטית, ומה קרה לפתע שבעשורים האחרונים הציור הפיגורטיבי, שכבר הוכרז בר מינן בשלהי המאה העשרים, חזר להיות חי ובועט?

*המפגש של רוני טהרלב ודרור ורמן ללא עלות לתלמידי הקורס "לדעת ציור"

12:00 – 13:30
האוצרת טלי תמיר בשיחה עם האמן יאיר גרבוז
טבע דומם מפוזר ונופל: חפצים בציוריו של יאיר גרבוז

יאיר גרבוז משלב בעבודתו חפצים רבים: חלקם באופן פיזי כסוג של אסמבלאז' ואחרים – מצוירים, תוך הדגשת הקונבנציה המערבית של ציור חפצי טבע דומם. אלא שהחפצים המצוירים שלו תמיד מתפזרים, מרחפים באוויר, מתהפכים על ראשם או מאבדים כל אוריינטציה לשולחן.

נשוחח עם גרבוז על יחסו למסורת הגדולה של "הציור המערבי" ולמושגים שהושאלו מתוכה כמו "טבע דומם" או "אשת האמן", בעיקר בסדרה הגדולה הקרויה "פריז-טבריה" מ-1991. מתוך הפער בין המיתוס הפריזאי-מודרני לבין המציאות הטבריינית – לוקאלית, עולה הקושי לצייר 'טבע דומם' תקני ואמין.

*המפגש של טלי תמיר ויאיר גרבוז ללא עלות לתלמידי הקורס "בתוך הבית, בין חפצים"

עלות הרצאה אחת: 60 ש"ח
האירוע המלא: 120 ש"ח (מומלץ!)

האירוע יתקיים באקדמית ת"א יפו (חבר הלאומים 10) ויועבר במקביל גם בזום

דימוי: רוני טהרלב