בשלושים השנים האחרונות חל מפנה בשדה האמנות, שתחת חסותו הופנה זרקור אל תפקידה החברתי והקהילתי של האמנות. החל משנת 2005 נפתחו באקדמיות שונות ברחבי העולם חוגים לאמנות כפרקטיקה חברתית (social practice), המציבים אותה כמדיום חדש. מאז ועד היום נולדו ונוסחו תת-ז׳אנרים המתמקדים ב״אמנות מעורבת חברתית״ (socially engaged art), “אמנות מעורבת מוסדית״ (institutionally engaged art), ״אמנות קהילתית״ (community art), ״אמנות השתתפותית״ (participatory art), ״אמנות ציבורית חדשה״ (new-genre public art) ועוד. כל אלה מעידים על הצורך של אמנים ומוסדות אמנות, לנסח מחדש את תפקידו הפוליטי-חברתי של האמן.ית ותוך כך של האמנות עצמה. פרקטיקה שכזו מעלה שאלות אתיות, שאלות על אחריות, על סמכות ועל בעלות (authorship). אופן פעולה שכזה מצריך מאמנים סט כלים שונה מעצם המיומנות ליצירת אובייקט, שכן תהליכי יצירה הפונים אל החברתי והקהילתי דורשים כישורים דיאלוגיים, רגישות רבה וקשב לסביבה בה האמנים פועלים.
הקורס יבחן את אפשרויות הפעולה של אמנים מחוץ לכתלי המוזיאון, חללי התצוגה והגלריות, ובשיתוף פעולה עם גופים עירוניים, דמויות כגון אדריכלים, קבלנים ואגרונומים וגורמים קהילתיים כדוגמת תושבים או קבוצות התייחסות שונות. לצד זאת ניחשף לאמנים הפועלים כחלק מקולקטיבים בארץ ובעולם, נלמד על האתגרים של הפעולה האמנותית-הקהילתית, ונדון בסוגיות אתיות ואסתטיות העולות ממנה. השאלה מה עוד אמנים יכולים לעשות? ומה עוד אמנות יכולה להיות? תהיה הכוח המדמיין המניע של הקורס והוא יתבסס על הרצאות ומפגשים עם אנשי מקצוע
מרצות: הילה כהן-שניידרמן, דנה יהלומי.
אורחים: מעיין אליקים, עדי אנגלמן, מירל לדרמן יוקלס, פרופ' אירית רוגוף.
שימו ❤: לנרשמים לקורס הטבה מיוחדת: הרצאה במתנה של מאיה ידיד, אמנית, חוקרת ומקימת חברת הסיורים ״צ'לסי גלרי טור״ אודות אמנות ציבורית בניו יורק.
למידה היברידית: במכללה האקדמית ת"א-יפו ובמקביל בזום.
עלות לתלמיד חדש: 1,060 ש"ח, עלות לתלמיד ותיק (מהקורס השני ואילך): 980 ש"ח. הנרשמים.ות מקבלים גישה למערכת אקדמית מקוונת ובה קישורים למפגשים, הקלטות של ההרצאות וחומרים משלימים.