הקורס מהווה נדבך נוסף להבנת האמנות היפנית ולהתבונן במבט חדש על מבחר יצירות של אמנים ישראליים.
קשת הנושאים בהרצאות הקורס מזמנת היכרות עם שלל תפיסות אמנותיות במרחב התרבות הוויזואלית היפנית, על כל תקופותיה.
מרצה: ד״ר אתי גלס גיסיס
למידה היברידית: באקדמית ת"א-יפו ובמקביל ב-zoom. הנרשמים.ות מקבלים גישה למערכת אקדמית מקוונת ובה הקישורים למפגשים, הקלטות של ההרצאות וחומרים משלימים.
Δ
יפן של דני קרוון. בנקודות שונות לאורך העשייה האמנותית פוגש קרוון את יפן. מהם יחסי הגומלין בין יצירותיו ליפן מנקודת מבט יפנית.
מאקוטו איידה ודיוויד ריב. מפגש דמיוני בין שני אומנים היוצרים מתוך מחויבות אתית לחברה, לאמנות ולמציאות האזורית – איידה – יפן / ריב – ישראל.
מטבוליזם וברוטליזם – שם וכאן. שפת המטבוליזם ביפן ושפת הברוטליזם בארץ, קווים של דימיון ושוני.
משהו ללבוש? הקימונו כמדיום אמנותי וכחומר באמנות.
חפצים מן המוכן (רדימייד). מתי לראשונה מופיע הרדימייד באמנות יפנית? מה הקשר בין פילוסופיית הזן לרדימייד באמנות?
העבר כהווה. כיצד משתלב העבר באמנות ההווה. כיצד הופכת יצירה מסורתית או מודרנית ליצירה עכשווית.
תפישת חלל בתרבות היפנית. מהי הגדרה של חלל ומהי זיקתו לשפה, לפילוסופיה ולאמנות היפנית.
יפן כמוזיאון. כיצד מתבונן המערב על יפן וכיצד היא מבקשת שיתבוננו בה. בנוסף, נבחן את הגישה המקומית לאמנות היפנית דרך תערוכות העבר.
סמסטר ב', תשפ"ד
12 מפגשים
ימי ראשון
מרצה: טלי תמיר. אורח: יגאל צלמונה
למידה היברידית
מרכזות הקורס: דנה גילרמן ועידית עמיחי. מרצים: רוני גילת בהרב, גלילה ברזילי הולנדר, יפעת גוריון, עירית זומר, אמיתי חזן-תירוש, ד"ר דורון לוריא, עדנה פסט, ד"ר מילי פרי, ד"ר הדס קידר, כרמלה רובין, צקי רוזנפלד, ד"ר גלעד רייך, שלומית שטיינברג
10 מפגשים
ימי שלישי
מרצה: ניבי אלרואי
למידה מקוונת
מרצים: ד"ר עפרי כנעני וד"ר רז וינר. אורחים: ד"ר ליאור זלמנסון, ד"ר מירי סגל, רות פתיר